Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Govor o islamu u školskom vjeronauku

Mato Zovkić


Puni tekst: hrvatski pdf 662 Kb

str. 101-111

preuzimanja: 426

citiraj


Sažetak

Autor je katolički bibličar koji se bavi i međureligijskim dijalogom. Uvjeren da školski vjeronauk treba učenike uvoditi u razumijevanje kulture i vjere svoje i drugih u okviru školskog programa te ih osposobljavati za konstruktivno življenje u pluralnom demokratskom društvu, on analizira građu o islamu u katoličkim vjeronaučnim udžbenicima u Hrvatskoj i u Bosni i Hercegovini. Daje ocjenu svoju i islamskog teologa A. Smajića kako je islam predstavljen dijaloški ili inkluzivno. Problem je kako kršćanskim učenicima prikazivati okrutnost križara prema muslimanima tijekom 200 godina srednjega vijeka i vladavinu Turaka nad kršćanima Balkana od 14. do početka 20. stoljeća. Zatim iznosi načela iz Toleda o religijskoj građi u različitim predmetima državnih škola koja su usvojili stručnjaci OSCE-a za ljudska prava i obrazovne programe. Zaključuje pozivom vjeroučiteljima da ne podliježu stereotipima te da svoje učenike čuvaju od predrasuda protiv islama i muslimana.

Ključne riječi

vjeronaučni udžbenici; islam i muslimani; dijalog; križarski ratovi; vladavina Turaka nad kršćanima Balkana; čišćenje pamćenja; stereotipi; predrasude

Hrčak ID:

113126

URI

https://hrcak.srce.hr/113126

Datum izdavanja:

24.6.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.215 *