Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Odgojni rad odgajatelja i ponašanja učenika u učeničkim domovima

Marijana Ćuk ; Učenički dom Paola di Rosa, Dubrovnik


Puni tekst: hrvatski pdf 246 Kb

str. 223-236

preuzimanja: 2.714

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 107 Kb

str. 237-237

preuzimanja: 408

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 121 Kb

str. 238-238

preuzimanja: 286

citiraj


Sažetak

Temeljna pedagoška funkcija doma je njegova odgojna funkcija. Nositelj te funkcije je odgajatelj te uspješnost odgojnog rada uvelike ovisi o njemu. Stoga je u području domskog odgoja provedeno istraživanje osam domova (352 učenika) dalmatinske regije s ciljem utvrđivanja mišljenja učenika o odgojnom radu odgajatelja i ponašanja učenika u učeničkim domovima, te je shodno tome testirano pet hipoteza. Pokazalo se da su mišljenja učenika o odgojnom radu odgajatelja uglavnom pozitivna. Nadalje, utvrdili smo značajnu povezanost: odnosa učenika s odgajateljima; zadovoljstva učenika odgojnim radom odgajatelja; te zadovoljstva domskim ozračjem s razvojem poželjnih oblika ponašanja kod učenika u učeničkim domovima. Također smo dokazali da postoji značajna razlika u mišljenjima učenika s obzirom na: razred koji pohađaju, dom te spol. U analizi pitanja otvorenog tipa vidimo da učenici kod svojih odgajatelja najviše cijene brigu, iskrenost, razumijevanje, poštovanje i dobrotu, a najviše im smeta rano jutarnje buđenje, kontrola i strogost, radoznalost, ljutnja. Učenici misle da bi odgajatelji trebali pripaziti na kontraproduktivne učenike, te na svoje ponašanje. Najpotrebnije bi im bilo da odgajatelj bude stalno na raspolaganju i ima povjerenja u njih. Učenici su najviše zahvalni odgajateljima za sve što čine za njih te za pomoć u školi. Većina učenika misli da su druženja i aktivnosti najkorisniji u domu, a najbeskorisnije su zabrane, buđenje, obroci i ljenčarenja. Učenici su izrazili mišljenje - kada bi oni bili odgajatelji u domu, provodili bi više vremena s učenicima, držali red, dali više slobode te organizirali više zabave, igara, izleta i raznih aktivnosti. Dobiveni rezultati mogu pomoći u unapređenju odgojne prakse odgajatelja jer iz odgovora učenika vidimo što im najviše koristi, što smatraju da im je potrebno, te što bi trebalo mijenjati za uspješnije odgojno djelovanje. Ovo istraživanje otvara mnogo pitanja i novih mogućnosti istraživanja domskog odgoja koje u nas još nije dovoljno istraženo.

Ključne riječi

odgajatelj; učenik; učenički dom; odgojni rad odgajatelja; ponašanja učenika; domsko ozračje

Hrčak ID:

113455

URI

https://hrcak.srce.hr/113455

Datum izdavanja:

20.11.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 6.750 *