Izvorni znanstveni članak
Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum
Silvana Loka
; Albansko Sveučilište Tirana, Albanija Odsjek za opću psihologiju
Puni tekst: hrvatski pdf 182 Kb
str. 165-171
preuzimanja: 1.275
citiraj
APA 6th Edition
Loka, S. (2012). Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 165-171. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/113459
MLA 8th Edition
Loka, Silvana. "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 165-171. https://hrcak.srce.hr/index.php/113459. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Loka, Silvana. "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 165-171. https://hrcak.srce.hr/index.php/113459
Harvard
Loka, S. (2012). 'Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 165-171. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/113459 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Loka S. Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 04.12.2024.];9(1/2):165-171. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/113459
IEEE
S. Loka, "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 165-171, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/113459. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 107 Kb
str. 172-172
preuzimanja: 319
citiraj
APA 6th Edition
Loka, S. (2012). Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 165-171. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/113459
MLA 8th Edition
Loka, Silvana. "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 165-171. https://hrcak.srce.hr/index.php/113459. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Loka, Silvana. "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 165-171. https://hrcak.srce.hr/index.php/113459
Harvard
Loka, S. (2012). 'Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 165-171. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/113459 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Loka S. Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 04.12.2024.];9(1/2):165-171. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/113459
IEEE
S. Loka, "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 165-171, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/113459. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 107 Kb
str. 173-173
preuzimanja: 304
citiraj
APA 6th Edition
Loka, S. (2012). Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 165-171. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/113459
MLA 8th Edition
Loka, Silvana. "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 165-171. https://hrcak.srce.hr/index.php/113459. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Loka, Silvana. "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 165-171. https://hrcak.srce.hr/index.php/113459
Harvard
Loka, S. (2012). 'Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 165-171. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/113459 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Loka S. Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 04.12.2024.];9(1/2):165-171. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/113459
IEEE
S. Loka, "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 165-171, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/113459. [Citirano: 04.12.2024.]
Sažetak
Predloženo je istraživanje analiza kurikuluma za razrede od prvoga do četvrtoga, s obzirom na to kako on promiče razvoj emocionalne kompetencije djeteta. Istraživanje polazi od sljedećih pitanja: jesu li ciljevi, standardi ili očekivani rezultati učeničkih postignuća predviđeni kurikulumom (programi i udžbenici) u skladu s pristupom usmjerenim na emocije; osiguravaju li takvi ciljevi prikladnu potporu emocionalnom razvoju učenika/ica te dopuštaju li takvi „neemocionalni” ciljevi integriranje emocionalnog razvoja s drugim ciljevima. Kvalitativne metode upotrijebljene u ovom istraživanju su: sistematski pregled literature, analiza pet albanskih znanstvenih članaka čiji je fokus razvoj kurikuluma usmjerenog na učenika/icu, analiza sadržaja trinaest udžbenika Društvenih studija od prvoga do četvrtog razreda koji primjenjuju Altertekst te intervjui s četiri stručnjaka iz područja udžbeničkog izdavaštva. Znanstveni članci izabrani su prema sljedećim kriterijima: daju kvalitativne podatke o kurikulumu usmjerenom na učenika/icu te obrađuju holistički razvoj učenika/ice u osnovnoj školi, uključujući i emocionalni razvoj. Zaključci podupiru inicijalnu ideju da udžbenici nisu usmjereni na razvoj učeničke emocionalne kompetencije te je ne smatraju važnim kurikulumskim standardom. Udžbenici ne uzimaju u obzir povezanost školskih postignuća i smanjenja agresivnog ponašanja s promicanjem socijalnih i emocionalnih kompetencija. Dane su preporuke za integriranje usvajanja socijalnih i emocionalnih kompetencija s kognitivnim postignućima te poboljšanje povezanosti teorije i empirijskih nastojanja koja upućuju na važnost emocionalne kompetencije za kognitivna i postignuća u ponašanju učenika/ica.
Ključne riječi
emocionalna kompetencija; kurikulum; bullying; analiza sadržaja; metaanaliza; sistematski pregled literature; intervju
Hrčak ID:
113459
URI
https://hrcak.srce.hr/113459
Datum izdavanja:
20.11.2012.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 3.942
*