Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum

Silvana Loka ; Albansko Sveučilište Tirana, Albanija Odsjek za opću psihologiju


Puni tekst: hrvatski pdf 182 Kb

str. 165-171

preuzimanja: 1.275

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 107 Kb

str. 172-172

preuzimanja: 319

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 107 Kb

str. 173-173

preuzimanja: 304

citiraj


Sažetak

Predloženo je istraživanje analiza kurikuluma za razrede od prvoga do četvrtoga, s obzirom na to kako on promiče razvoj emocionalne kompetencije djeteta. Istraživanje polazi od sljedećih pitanja: jesu li ciljevi, standardi ili očekivani rezultati učeničkih postignuća predviđeni kurikulumom (programi i udžbenici) u skladu s pristupom usmjerenim na emocije; osiguravaju li takvi ciljevi prikladnu potporu emocionalnom razvoju učenika/ica te dopuštaju li takvi „neemocionalni” ciljevi integriranje emocionalnog razvoja s drugim ciljevima. Kvalitativne metode upotrijebljene u ovom istraživanju su: sistematski pregled literature, analiza pet albanskih znanstvenih članaka čiji je fokus razvoj kurikuluma usmjerenog na učenika/icu, analiza sadržaja trinaest udžbenika Društvenih studija od prvoga do četvrtog razreda koji primjenjuju Altertekst te intervjui s četiri stručnjaka iz područja udžbeničkog izdavaštva. Znanstveni članci izabrani su prema sljedećim kriterijima: daju kvalitativne podatke o kurikulumu usmjerenom na učenika/icu te obrađuju holistički razvoj učenika/ice u osnovnoj školi, uključujući i emocionalni razvoj. Zaključci podupiru inicijalnu ideju da udžbenici nisu usmjereni na razvoj učeničke emocionalne kompetencije te je ne smatraju važnim kurikulumskim standardom. Udžbenici ne uzimaju u obzir povezanost školskih postignuća i smanjenja agresivnog ponašanja s promicanjem socijalnih i emocionalnih kompetencija. Dane su preporuke za integriranje usvajanja socijalnih i emocionalnih kompetencija s kognitivnim postignućima te poboljšanje povezanosti teorije i empirijskih nastojanja koja upućuju na važnost emocionalne kompetencije za kognitivna i postignuća u ponašanju učenika/ica.

Ključne riječi

emocionalna kompetencija; kurikulum; bullying; analiza sadržaja; metaanaliza; sistematski pregled literature; intervju

Hrčak ID:

113459

URI

https://hrcak.srce.hr/113459

Datum izdavanja:

20.11.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.942 *