Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.21861/HGG.2013.75.02.06

Percepcija geografije kao znanosti i školskog predmeta

Neven Tandarić orcid id orcid.org/0000-0003-0161-3653 ; University of Zagreb, Faculrty of Science, Department of Geography, student
Ivan Tekić ; University of Zagreb, Faculrty of Science, Department of Geography, student


Full text: croatian pdf 606 Kb

page 101-120

downloads: 2.813

cite


Abstract

Anketnim istraživanjem na uzorku od 1078 ispitanika iz svih županija Hrvatske, odabranih metodom snježne grude, ispitani su stavovi hrvatske javnosti o položaju geografije u sustavu znanosti i njezinoj povezanosti s drugim znanostima, važnosti geografije kao školskog predmeta, stečenim znanjima i vještinama na nastavi geografije te razumijevanju geografskog područja istraživanja. Dobiveni su odgovori analizirani s obzirom na dob ispitanika i vrstu završene srednje škole. Rezultati su pokazali da većina ispitanika geografiju smješta u interdisciplinarne znanosti, no u najvećem broju slučajeva ipak je povezuje s prirodnim znanostima. Pokazalo se i da se geografija pozitivno poima kao školski predmet s važnim ishodima učenja. Osim općenito pozitivnih stavova o geografiji kao školskom predmetu, pozitivna je i percepcija geografije kao znanosti, mada se pokazalo da je razumijevanje samog područja istraživanja geografije manjkavo te se u velikoj mjeri temelji na sadržajima koji se uče na satovima geografije.

Keywords

percepcija geografije; geografija kao znanost; geografija kao školski predmet; metoda snježne grude

Hrčak ID:

113534

URI

https://hrcak.srce.hr/113534

Publication date:

15.1.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 4.410 *