Izvorni znanstveni članak
Vjeroučitelj i odgoj osjećaja
Giovanni Marchioni
; Piacenza, Italija
Sažetak
Autor prikazuje važnost emotivno-afektivnoga u odgoju i obrazovanju, s posebnim osvrtom na školskog vjeroučitelja. U preadolescenciji i adolescenciji mladi čovjek proživljava proces identifikacije i dozrijevanja osjećajnosti, pri čemu je nerijetko zbunjen mnoštvom poruka i prijedloga s kojima se susreće npr. u medijima i među odraslima. U tom procesu važnu ulogu ima nastavnik, među ostalim i stoga što mladi čovjek traži uzore i među odraslima izvan obiteljskoga kruga. Svaki nastavnik, a posebice vjeroučitelj, u tom procesu može biti svjedok i učitelj u odgoju mladih za osjećajnost. Razvijajući empatički odnos, vjeroučitelj je pozvan ispravno promicati i odgajati mlade za rast u svijetu osjećaja. U tu svrhu autor daje nekoliko konkretnih primjera i uputa kao i djelatne smjernice potkrepljene zornim primjerima.
Ključne riječi
vjeroučitelj; vjeroučenik; odgoj osjećaja; osjećaj; čuvstvo; empatija; afektivnost; emotivnost
Hrčak ID:
113789
URI
Datum izdavanja:
20.3.2006.
Posjeta: 1.226 *