Izlaganje sa skupa
Formiranje osobnosti i razvoj duha solidarnosti kao zadaci školskog vjeronauka
Friedrich Schweitzer
; Tübingen, Njemačka
Sažetak
Pojmovi "osobnost" i "solidarnost", koje promiče i za koje odgaja školski vjeronauk, u suvremenom pedagoškom diskursu koji ne slijedi kršćanstvo kao svoju normativnu pretpostavku zamijenjeni su pojmovima "identitet" i "socijabilitet" odnosno "reciprocitet". Kršćanski odgoj u svojoj je biti povezan s kršćanskom tradicijom i otvoren prema drugima, a to su i preduvjeti izgradnje kršćanske osobnosti. Za uvođenje u kršćansku tradiciju važno je pripovijedanje, a za pripovijedanje su važni pripovijedač, osobni susret i identifikacija. U praksi to zahtijeva osobni odnos vjeroučitelja prema onome što poučava, promicanje školskog vjeronauka u religioznoj i konfesionalnoj suodgovornosti te omogućavanje dijaloga s drugima. U tu svrhu autor iznosi primjer kooperativnog vjeronauka, a sve što je izrekao u članku na kraju sažima u devet teza u kojima još jednom naglašava nužnost konfesionalne povezanosti i dijaloške otvorenosti suvremenog školskog vjeronauka.
Ključne riječi
školski vjeronauk; formiranje osobnosti i solidarnosti; konfesionalna povezanost; dijaloška otvorenost
Hrčak ID:
113901
URI
Datum izdavanja:
17.6.2002.
Posjeta: 1.208 *