Skip to the main content

Preliminary communication

Inicijalno obrazovanje odgajatelja i profesionalni razvoj

Mirjana Šagud ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 186 Kb

page 259-267

downloads: 3.480

cite

Full text: english pdf 93 Kb

page 268-268

downloads: 270

cite

Full text: german pdf 93 Kb

page 269-269

downloads: 242

cite


Abstract

Formalno, neformalno i informalno pripremanje za područje praktičnog odgojno-obrazovnog procesa mora biti integralni dio inicijalnog obrazovanja i kasnijeg profesionalnog razvoja i napredovanja odgajatelja. U radu se razmatra aktualni diskontinuitet između ta dva područja profesionalnog razvoja odgajatelja koji se razmatra u svjetlu neadekvatne (prvenstveno metodičke) inicijalne pripreme budućih odgajatelja i nepredvidljive i kompleksne pedagoške prakse. Teorijska, profesionalna i stručna znanja odgajatelja trebala bi biti međusobno komplementarna i činiti nedjeljivu cjelinu izgrađenu tijekom formalnog obrazovanja i kasnijeg cjeloživotnog učenja i obrazovanja koje se može realizirati u okviru pojedinačnog profesionalnog razvoja pojedinca i/ili tijekom zajedničkog istraživanja prakse odgajatelja s ostalim profesionalcima (refleksivna praksa). Profesionalni razvoj odgajatelja ne može biti defi niran samoinicirajućim sporadičnim intervencijama, nego sustavnim i kontinuiranim aktivnostima koje su istovremeno usmjerene na osobno ali i kolektivno mikroistraživanje, te čine značajan dio individualnog i specifi čnog profesionalnog i akademskog razvoja.

Keywords

inicijalno obrazovanje odgajatelja; profesionalni razvoj odgajatelja; kompetencije odgajatelja; istraživanje odgojno-obrazovne prakse; refleksivna praksa

Hrčak ID:

116669

URI

https://hrcak.srce.hr/116669

Publication date:

23.11.2011.

Article data in other languages: english german

Visits: 7.932 *