Pregledni rad
Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja
Olivera Gajić
; Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, Srbija Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 256 Kb
str. 103-114
preuzimanja: 1.365
citiraj
APA 6th Edition
Gajić, O. (2011). Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 103-114. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
MLA 8th Edition
Gajić, Olivera. "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 1, 2011, str. 103-114. https://hrcak.srce.hr/index.php/118082. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Gajić, Olivera. "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 8, br. 1 (2011): 103-114. https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
Harvard
Gajić, O. (2011). 'Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 8(1), str. 103-114. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Gajić O. Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 04.12.2024.];8(1):103-114. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
IEEE
O. Gajić, "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 1, str. 103-114, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 122 Kb
str. 115-115
preuzimanja: 368
citiraj
APA 6th Edition
Gajić, O. (2011). Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 103-114. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
MLA 8th Edition
Gajić, Olivera. "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 1, 2011, str. 103-114. https://hrcak.srce.hr/index.php/118082. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Gajić, Olivera. "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 8, br. 1 (2011): 103-114. https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
Harvard
Gajić, O. (2011). 'Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 8(1), str. 103-114. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Gajić O. Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 04.12.2024.];8(1):103-114. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
IEEE
O. Gajić, "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 1, str. 103-114, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 122 Kb
str. 116-116
preuzimanja: 296
citiraj
APA 6th Edition
Gajić, O. (2011). Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 103-114. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
MLA 8th Edition
Gajić, Olivera. "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 1, 2011, str. 103-114. https://hrcak.srce.hr/index.php/118082. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Gajić, Olivera. "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 8, br. 1 (2011): 103-114. https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
Harvard
Gajić, O. (2011). 'Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 8(1), str. 103-114. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Gajić O. Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 04.12.2024.];8(1):103-114. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082
IEEE
O. Gajić, "Interkulturalna dimenzija kurikuluma građanskog odgoja i demokratizacija obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 1, str. 103-114, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118082. [Citirano: 04.12.2024.]
Sažetak
U radu se polazi od stava da je interkulturalno obrazovanje ključno za razumijevanje i prihvaćanje ljudskih prava i kulturne različitosti u suvremenim društvima. Autorica u radu nastoji osvijetliti interkulturalnu dimenziju kurikuluma građanski odgoj iz perspektive ciljeva i zadataka koji potiču razvoj demokratskih vrijednosti i demokratske kulture u najširem smislu. Teorijsko-empirijsko istraživanje je usmjereno na ispitivanje nastavničke percepcije teleološke dimenzije nastave predmeta građanski odgoj koja jasno refl ektira interkulturalnost utemeljenu na načelima demokracije. Kao metoda znanstvenog istraživanja primijenjena je deskriptivna metoda, od tehnika anketiranje, a kao instrument je poslužio Upitnik za evaluaciju kurikuluma građanski odgoj. Uzorak obuhvaća 241 nastavnika u srednjim školama u Republici Srbiji, a prikupljeni podaci su obrađeni primjenom deskriptivne statistike i kanoničke diskriminativne analize. Rezultati istraživanja su pokazali da je diskriminativna funkcija ciljeva i zadataka u nastavi predmeta građanski odgoj značajna s obzirom na karakteristike nastavnika u pogledu sredine u kojoj se škola nalazi, te da nastavnici različito rangiraju i percipiraju realizaciju postavljenih ciljeva i zadataka u nastavi predmeta građanski odgoj. Kao najvažniji ciljevi ističu se razvijanje tolerancije u odnosu spram različitosti drugih kultura i naroda, kao i razumijevanje kulture vlastitog naroda. Koncept interkulturalnosti u nastavi građanskog odgoja podrazumijeva dinamičan i interaktivan konstrukt u kojemu različitosti kontinuirano uspostavljaju dijalektičke relacije, što rezultira poštovanjem i tolerancijom različitosti na nekoliko razina. Zaključuje se da ključna uloga u interkulturalnom odgoju i obrazovanju, koje vodi k individualnoj i kolektivnoj akciji, toleranciji, zaštiti vlastitog identiteta i samopoštovanja, pripada nastavniku te da je nužno njegov profesionalni razvoj usmjeriti prema razvoju senzibiliteta za prepoznavanje dinamizama interkulturalnog dijaloga i razvoj demokracije.
Ključne riječi
interkulturalni dijalog; tolerancija; građanski odgoj; nastavnik; pluralizam; različitost
Hrčak ID:
118082
URI
https://hrcak.srce.hr/118082
Datum izdavanja:
23.5.2011.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 4.374
*