Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma

Marko Palekčić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 305 Kb

str. 319-338

preuzimanja: 6.959

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 110 Kb

str. 339-339

preuzimanja: 585

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 97 Kb

str. 340-340

preuzimanja: 305

citiraj


Sažetak

U uvodu autor navodi neka bitna obilježja suvremenog stanja pedagogije kao znanosti i ukazuje na to da je jedan od ključnih razloga za takvo stanje nedostatak domaćih pojmova i teorijskih pristupa u pedagogiji. Herbartovu teoriju odgojne nastave, odabranu kao primjer izvorne pedagogijske paradigme, autor predstavlja tako što (1) izlaže Herbartovo shvaćanje pedagogije u odnosu prema drugim znanostima i u tom kontekstu naglašava važnost domaćih (izvornih) pedagogijskih pojmova; (2) ukazuje na zajednički misaoni orijentir pedagoga znanstvenika i pedagoga praktičara uz pomoć sistematike temeljnih pojmova u „Općoj pedagogiji. Izvedenoj iz svrhe odgoja”; (3) predstavlja u najkraćim crtama Herbartovu teoriju odgojne nastave (i) u kontekstu svrhe odgoja i (4) Umjesto zaključka: U koju budućnost gleda pedagogija? Herbartova sustavna misao danas. Osnovni rezultat (preliminarnih) istraživanja autora jest da se Herbartova teorija odgojne nastave pokazuje kao izvorna pedagogijska paradigma s plodonosnim spoznajnim, empirijskim i pragmatičnim potencijalom glede poteškoća s kojima su suočene suvremena pedagogijska znanost i pedagoška praksa.

Ključne riječi

Herbartova teorija odgojne nastave; paradigma; pedagogijska znanost; sadašnjost i budućnost pedagogije

Hrčak ID:

118091

URI

https://hrcak.srce.hr/118091

Datum izdavanja:

29.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 11.046 *