Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Značajke suvremenog naspram tradicionalnog kurikuluma ranog odgoja

Biserka Petrović-Sočo ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za odgajateljski studij


Puni tekst: hrvatski pdf 759 Kb

str. 123-136

preuzimanja: 10.635

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 427 Kb

str. 137-137

preuzimanja: 1.615

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 427 Kb

str. 138-138

preuzimanja: 318

citiraj


Sažetak

U radu se polazi od pojašnjenja stare i nove paradigme na kojima se temelje kurikulumi ranoga odgoja. Dok tradicionalni kurikulum polazi od biheviorizma i poučavanja djece prenošenjem znanja, suvremeni kurikulum se temelji na humanističko-razvojnoj koncepciji ranoga odgoja, usmjerenoj djetetu i su-konstruiranju znanja. U svezi s tim se dalje paralelno prikazuju i uspoređuju značajke nekih dimenzija tradicionalnog i suvremenog kurikuluma kao što su: filozofija kurikuluma, svojstva tradicionalno i suvremeno organiziranoga institucijskoga konteksta, socijalne interakcije, uloge odgojitelja, metode učenja, suradnje s roditeljima i drugih dimenzija te njihovo djelovanje na dječje ponašanje i učenje. Autorica se u radu zalaže za humanističko-razvojni kurikulum koji teži emancipaciji djece i odgojitelja.

Ključne riječi

tradicionalni kurikulum; suvremeni kurikulum; biheviorizam; humanističko-razvojna koncepcija; učenje djece rane dobi

Hrčak ID:

118104

URI

https://hrcak.srce.hr/118104

Datum izdavanja:

22.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 19.306 *