Izvorni znanstveni članak
Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive
Renata Čepić
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Puni tekst: hrvatski pdf 774 Kb
str. 163-176
preuzimanja: 1.162
citiraj
APA 6th Edition
Čepić, R. (2009). Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive. Pedagogijska istraživanja, 6 (1-2), 163-176. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118169
MLA 8th Edition
Čepić, Renata. "Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive." Pedagogijska istraživanja, vol. 6, br. 1-2, 2009, str. 163-176. https://hrcak.srce.hr/index.php/118169. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Čepić, Renata. "Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive." Pedagogijska istraživanja 6, br. 1-2 (2009): 163-176. https://hrcak.srce.hr/index.php/118169
Harvard
Čepić, R. (2009). 'Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive', Pedagogijska istraživanja, 6(1-2), str. 163-176. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118169 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Čepić R. Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2009 [pristupljeno 24.11.2024.];6(1-2):163-176. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118169
IEEE
R. Čepić, "Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive", Pedagogijska istraživanja, vol.6, br. 1-2, str. 163-176, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118169. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 428 Kb
str. 177-177
preuzimanja: 245
citiraj
APA 6th Edition
Čepić, R. (2009). Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive. Pedagogijska istraživanja, 6 (1-2), 163-176. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118169
MLA 8th Edition
Čepić, Renata. "Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive." Pedagogijska istraživanja, vol. 6, br. 1-2, 2009, str. 163-176. https://hrcak.srce.hr/index.php/118169. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Čepić, Renata. "Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive." Pedagogijska istraživanja 6, br. 1-2 (2009): 163-176. https://hrcak.srce.hr/index.php/118169
Harvard
Čepić, R. (2009). 'Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive', Pedagogijska istraživanja, 6(1-2), str. 163-176. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118169 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Čepić R. Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2009 [pristupljeno 24.11.2024.];6(1-2):163-176. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118169
IEEE
R. Čepić, "Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive", Pedagogijska istraživanja, vol.6, br. 1-2, str. 163-176, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118169. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 429 Kb
str. 178-178
preuzimanja: 197
citiraj
APA 6th Edition
Čepić, R. (2009). Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive. Pedagogijska istraživanja, 6 (1-2), 163-176. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118169
MLA 8th Edition
Čepić, Renata. "Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive." Pedagogijska istraživanja, vol. 6, br. 1-2, 2009, str. 163-176. https://hrcak.srce.hr/index.php/118169. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Čepić, Renata. "Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive." Pedagogijska istraživanja 6, br. 1-2 (2009): 163-176. https://hrcak.srce.hr/index.php/118169
Harvard
Čepić, R. (2009). 'Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive', Pedagogijska istraživanja, 6(1-2), str. 163-176. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118169 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Čepić R. Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2009 [pristupljeno 24.11.2024.];6(1-2):163-176. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118169
IEEE
R. Čepić, "Razvoj infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja: višestruke perspektive", Pedagogijska istraživanja, vol.6, br. 1-2, str. 163-176, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118169. [Citirano: 24.11.2024.]
Sažetak
U radu se analizira individualno, timsko i organizacijsko učenje u svjetlu zahtjeva za razvojem infrastrukture kontinuiranog učenja i stvaranja znanja. Izlaže se šira elaboracija razumijevanja prirode i problema procesa učenja u organizacijama iz različitih perspektiva − tradicionalne ili funkcionalne, društvene ili interpretativne perspektive i radikalne perspektive organizacijskog učenja. Razmatraju se pitanja koja su posebno važna za reevaluaciju načina razumijevanja učenja u organizacijama. Prema pristupu koji zagovara autorica, potrebno je uspostavljanje politika, praksi i sustava koji će omogućiti sljedeće aktivnosti: stvaranje kontinuiranih mogućnosti za učenje; promicanje propitivanja i dijaloga; poticanje suradnje i timskog učenja; uspostavljanje sustava za usvajanje i dijeljenje znanja; osnaživanje ljudi prema zajedničkoj viziji; povezivanje organizacije s njezinim okruženjem; te osiguravanje strateškog vodstva za učenje. Posebno se naglašava uloga i odgovornost vodstva u omogućavanju kontinuiranog učenja na svim razinama te se razmatraju strategije poticanja razvoja produktivnih sustava učenja individualnom i organizacijskom odgovornošću. Zaključak je rada da su razmatrana i brojna druga pitanja, koja su se sve donedavno smatrala pitanjima izvanpedagogijskih znanosti, još značajnija za ustanove koje same razvijaju ili prenose znanja. Za odgojno-obrazovne ustanove – čija je glavna odlika znanje i razvoj – promijenjeni pogledi na učenje i odnose u ustanovama znatno bi pridonijeli daljem proširivanju i produbljivanju koncepcije učenja u pedagogijskoj znanosti.
Ključne riječi
infrastruktura kontinuiranog učenja; stvaranje znanja; individualno; timsko i organizacijsko učenje; vodstvo; individualna i organizacijska odgovornost; organizacija koja uči
Hrčak ID:
118169
URI
https://hrcak.srce.hr/118169
Datum izdavanja:
22.12.2009.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 3.192
*