Pregledni rad
Interkulturalna pedagogija: nove paradigme
Neven Hrvatić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 909 Kb
str. 241-252
preuzimanja: 2.925
citiraj
APA 6th Edition
Hrvatić, N. (2007). Interkulturalna pedagogija: nove paradigme. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 241-252. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118314
MLA 8th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 2, 2007, str. 241-252. https://hrcak.srce.hr/index.php/118314. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme." Pedagogijska istraživanja 4, br. 2 (2007): 241-252. https://hrcak.srce.hr/index.php/118314
Harvard
Hrvatić, N. (2007). 'Interkulturalna pedagogija: nove paradigme', Pedagogijska istraživanja, 4(2), str. 241-252. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118314 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Hrvatić N. Interkulturalna pedagogija: nove paradigme. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 12.12.2024.];4(2):241-252. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118314
IEEE
N. Hrvatić, "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 2, str. 241-252, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118314. [Citirano: 12.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 470 Kb
str. 253-253
preuzimanja: 2.689
citiraj
APA 6th Edition
Hrvatić, N. (2007). Interkulturalna pedagogija: nove paradigme. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 241-252. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118314
MLA 8th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 2, 2007, str. 241-252. https://hrcak.srce.hr/index.php/118314. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme." Pedagogijska istraživanja 4, br. 2 (2007): 241-252. https://hrcak.srce.hr/index.php/118314
Harvard
Hrvatić, N. (2007). 'Interkulturalna pedagogija: nove paradigme', Pedagogijska istraživanja, 4(2), str. 241-252. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118314 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Hrvatić N. Interkulturalna pedagogija: nove paradigme. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 12.12.2024.];4(2):241-252. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118314
IEEE
N. Hrvatić, "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 2, str. 241-252, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118314. [Citirano: 12.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 470 Kb
str. 254-254
preuzimanja: 302
citiraj
APA 6th Edition
Hrvatić, N. (2007). Interkulturalna pedagogija: nove paradigme. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 241-252. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118314
MLA 8th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 2, 2007, str. 241-252. https://hrcak.srce.hr/index.php/118314. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme." Pedagogijska istraživanja 4, br. 2 (2007): 241-252. https://hrcak.srce.hr/index.php/118314
Harvard
Hrvatić, N. (2007). 'Interkulturalna pedagogija: nove paradigme', Pedagogijska istraživanja, 4(2), str. 241-252. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118314 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Hrvatić N. Interkulturalna pedagogija: nove paradigme. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 12.12.2024.];4(2):241-252. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118314
IEEE
N. Hrvatić, "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 2, str. 241-252, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118314. [Citirano: 12.12.2024.]
Sažetak
Utjecaj internacionalizacije obrazovanja, kroz globalizacijske procese ima neposredne implikacije na neke nove pristupe pedagogiji, između ostalih, interkulturalni kurikulum. Pojam „interkulturalnoga” podrazumijeva obrazovanje koja daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija, ali i rezultat potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnoga pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnoga dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). Sukonstrukcija interkulturalnoga kurikuluma temelji se na stečenim iskustvima učenika – znanjima, sposobnostima, vrijednostima i stavovima, prema boljem upoznavanju sebe, potom drugih, otkrivanju sličnosti i razlika, sagledavnju predrasuda i nakon toga suradnjom, ostvarivanju zajedničkih ciljeva. Cilj interkulturalnog obrazovanja nije znanje, već odnos, stav prema znanju, nova konstrukcija i razina znanja prema interkulturalnoj odgojnoj (školskoj) zajednici.
Ključne riječi
interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalni kurikulum; interkulturalne kompetencije učitelja; interkulturalne komunikacije
Hrčak ID:
118314
URI
https://hrcak.srce.hr/118314
Datum izdavanja:
21.12.2007.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 9.289
*