Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Interkulturalna pedagogija: nove paradigme

Neven Hrvatić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 909 Kb

str. 241-252

preuzimanja: 2.925

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 470 Kb

str. 253-253

preuzimanja: 2.689

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 470 Kb

str. 254-254

preuzimanja: 302

citiraj


Sažetak

Utjecaj internacionalizacije obrazovanja, kroz globalizacijske procese ima neposredne implikacije na neke nove pristupe pedagogiji, između ostalih, interkulturalni kurikulum. Pojam „interkulturalnoga” podrazumijeva obrazovanje koja daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija, ali i rezultat potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnoga pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnoga dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). Sukonstrukcija interkulturalnoga kurikuluma temelji se na stečenim iskustvima učenika – znanjima, sposobnostima, vrijednostima i stavovima, prema boljem upoznavanju sebe, potom drugih, otkrivanju sličnosti i razlika, sagledavnju predrasuda i nakon toga suradnjom, ostvarivanju zajedničkih ciljeva. Cilj interkulturalnog obrazovanja nije znanje, već odnos, stav prema znanju, nova konstrukcija i razina znanja prema interkulturalnoj odgojnoj (školskoj) zajednici.

Ključne riječi

interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalni kurikulum; interkulturalne kompetencije učitelja; interkulturalne komunikacije

Hrčak ID:

118314

URI

https://hrcak.srce.hr/118314

Datum izdavanja:

21.12.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 9.289 *