Izvorni znanstveni članak
METRIJSKE KARAKTERISTIKE TESTA MOTORIČKIH ZNANJA /TMZ/ NA KLASIFIKACIJSKOM ISPITU VISOKE UČITELJSKE ŠKOLE U PULI
Aldo Špelić
Damir Božić
Sažetak
U cilju kvalitetnije diferencijacije pristupnika na razredbenom postupku Visoke učiteljske škole u Puli, za studij razredne nastave i predškolskog odgoja, za tjelesno i zdravstveno odgojno–obrazovno područje, konstruirani su testovi motoričkih znanja. Temeljeni su na sadržajima plana i programa nastave tjelesne i zdravstvene kulture za mlađu školsku dob, a karakteriziraju ih prirodni oblici kretanja, tj. biotička motorička znanja, uz test osnovnih struktura košarkaške igre i test s elementima ritmičke gimnastike, realiziranih na poligonu umjetnih prepreka.
Opredjeljujući se za studij predškolskog odgoja i razredne nastave, za očekivati je da buduće učiteljice i odgajateljice imaju određenu količinu motoričkih informacija. Također pretpostavljamo da su ti određeni (zadani) prirodni oblici kretanja, usvojeni i na primjerenoj razini. Oni su značajni i zanimljivi u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture za studente, jer bi takva i slična biotička motorička znanja, po planu i programu nastave u predškolskoj ustanovi i osnovnoj školi one trebale realizirati kao sadržaje svog budućeg posla.
Kvalitetno i zadovoljavajuće izvedene zadane strukture gibanja, osim početne slike o pristupniku, pretpostavka su uspješnije nadgradnje i složenijih struktura kretanja. Sedam testova konstruiranih posebno za tu namjenu (razredbeni postupak), s detaljno opisanim kriterijem ocjenjivanja, procjenjivalo je pet profesora tjelesne i zdravstvene kulture. Dobiveni rezultati pokazali su dobre metrijske karakteristike konstruiranih testova te kao takovi doprinose cjelovitijoj diferencijaciji pristupnika na razredbenom postupku.
Ključne riječi
diferencijacija, razredbeni postupak, razredna nastava, predškolski odgoj, tjelesna i zdravstvena kultura, motorička znanja
Hrčak ID:
11509
URI
Posjeta: 5.280 *