Izvorni znanstveni članak
PROBLEM KOORDINACIJE U JAVNOJ UPRAVI: NATRAG PREMA HIJERARHIJI?
Petra Đurman
; Pravni fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Anamarija Musa
; Pravni fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Koordinacija u javnoj upravi jedan je od najvažnijih praktičnih problema javnog upravljanja te vrlo aktualno istraživačko pitanje. U suvremeno doba zahtjevi za koordinacijom su narasli, prvenstveno zbog akumulacije učinaka reformi koje su zahvatile javnu upravu od 1980-ih nadalje, uzrokujući fragmentaciju uprave koja rezultira poteškoćama u koherentnoj formulaciji i implementaciji politika te nedostatkom efektivne kontrole od strane političkog centra. Stoga se u novije vrijeme reafirmiraju strukturni i funkcionalni instrumenti za ostvarivanje koordinacije prvenstveno hijerarhijskoga tipa. U radu se prikazuju tendencije koje govore u prilog rebirokratizaciji kao potencijalno novoj upravnoj doktrini koja pretpostavlja hijerarhiju kao glavni mehanizam ostvarivanja koordinacije te podrazumijeva jačanje usmjerivačkog kapaciteta političkog središta i čvršću kontrolu nad aspektima policy procesa. Ta se teza nastoji potvrditi u komparativnom dijelu rada na slučajevima četiriju zemalja – Velike Britanije, Francuske, Švedske i Hrvatske, pokazujući način ostvarivanja koordinacije iz centra izvršne vlasti uz oslanjanje na dominantno hijerarhijski tip koordinacijskih instrumenata.
Ključne riječi
koordinacija; upravne reforme; joined-up government; rebirokratizacija; hijerarhija; mreže
Hrčak ID:
123094
URI
Datum izdavanja:
30.4.2014.
Posjeta: 3.149 *