Prethodno priopćenje
Fotografski albumi u funkciji građenja popularnog mita
Dragan Ćalović
; Filološki fakultet, Univerzitet u Beogradu, Srbija
Sažetak
U tekstu se analiziraju principi građenja popularnog mita. Popularni mit sagledan je kao rezultat popularne proizvodnje koja eksploatira materiju metajezika kao drugostupanjskog semiološkog sustava. Za razliku od Barthesovog koncepta mitifikacije samog mita, ili popularnog korištenja mita u duhu Fiskeovog razumijevanja snaga popularnog, popularni mit svoj izraz pronalazi u slobodnom korištenju potencijala metajezika. Popularni mit preuzima mehanizme metajezične značenjske produkcije kako bi metajezične oblike transformirao u prazne označitelje, koji još jedino zrače fascinacijom vlastitih modela. Na taj način, popularni mit neutralizira efekte metajezičnog djelovanja, inaugurirajući eru u kojoj slabe potencijali tekstualnog nametanja klasne izuzetnosti.
Ključne riječi
filozofija medija; fotografija; mit; popularna kultura; semiologija; semiotika; teorija medija; teorija umjetnosti
Hrčak ID:
125061
URI
Datum izdavanja:
15.5.2014.
Posjeta: 1.602 *