Pregledni rad
Dva pristupa dokumentiranju i vrednovanju kvalitete predškolskih ustanova
Mojca Kovač Šebart
; Department of Educational Sciences, Faculty of Arts, University of Ljubljana
Andreja Hočevar
; Department of Educational Sciences, Faculty of Arts, University of Ljubljana
Sažetak
U članku je prikazano vrednovanje kvalitete predškolskih ustanova koje je utemeljeno unutar pedagoškog pristupa Reggio Emilia, a koje odbacuje vrednovanje na temelju empirijskih podataka prikupljenih s pomoću metodološki adekvatno pripremljenih instrumenata. Taj bi oblik vrednovanja trebao biti utemeljen na univerzalnim normama koje su oblikovali stručnjaci, pri čemu se pod kvalitetom podrazumijeva sklad usluga i prakse izmjerene prema određenim normama. Tumačenjem putem apstrakcija, kategorizacija i shema, od tog se oblika vrednovanja kvalitete ponajprije očekuje klasifikacija i normalizacija (Dahlberg, Moss, i Pence, 2007). Suprotno tomu, vrednovanje kvalitete predškolskih ustanova treba graditi na analizama i subjektivnim tumačenjima dokumenata koje odgojitelji prikupljaju u svakodnevnom dokumentiranju odgojno-obrazovnog procesa i dječjih aktivnosti u predškolskim ustanovama. Time se dosljedno prate razmišljanja koja odbacuju planirani i unaprijed
strukturirani kurikul, budući da se smatra kako se na taj način prate ciljevi, a ne djeca, čime se djeci onemogućuje da budu u središtu odgojno-obrazovnog procesa. U članku ćemo pokazati da vrednovanje kvalitete predškolskih ustanova koje se temelji
isključivo na iznesenim subjektivnim interpretacijama otvara prostor za selektivna i parcijalna razmatranja; vrednovanje kvalitete – barem što se tiče raširene mreže javnih predškolskih ustanova u Sloveniji – se stoga također treba provoditi uz pomoć odgovarajućih metodološki dizajniranih instrumenata.
Ključne riječi
dokumentacija; kvaliteta; pedagoški pristup Reggio Emilia; predškolski odgoj i obrazovanje; Slovenija; vrednovanje
Hrčak ID:
125035
URI
Datum izdavanja:
26.6.2014.
Posjeta: 2.712 *