Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Obrazovni izazovi za buduće generacije

Renata Marinković


Puni tekst: engleski pdf 140 Kb

str. 191-204

preuzimanja: 2.441

citiraj


Sažetak

U radu se razmatra stanje postojećega obrazovnog sustava u suvremenim društvenim uvjetima, našim i inozemnim. Ujedno se tretira pitanje naše nepripremljenosti (na svim mogućim razinama) za utjecaje stranih „interesenata“. Poseban interes vezan je uz moguće inoviranje sveučilišne nastave uz kvalitetni aktivni angažman sveučilišnih nastavnika, ali i studenata.
Istraživačka pitanja konkretiziraju se preko interdisciplinarnoga i internacionalnog pristupa i orijentacije. Načelo interaktivnosti između nastavnika i studenata u visokom obrazovanju pitanje je jamstva kvalitetne izvedbe i korektne promocije značaja intelektualnosti. Posebna težina pridaje se sustavnosti profesionalnoga razvoja i usavršavanja nastavnika te odgovarajućega utjecaja na socijalne, mentalne i emocionalne kompetencije studenata. Iz toga proizlazi ukazivanje na potrebu intenzivnijega razvoja sveučilišnog visokog obrazovanja – profesora, asistenata i studenata preko programskih, organizacijskih, komuni-kacijskih i drugih oblika djelovanja.
Metodološki, spoznajama pomažu pokazatelji inozemnih i domaćih istraživanja te usporedna analiza podataka čiji rezultati egzaktno pokazuju činjenično stanje u visokom obrazovanju. Na osnovi takvih pokazatelja vidljive su i implikacije, nekontrolirano uključene, u praksu sveučilišne nastave i njezinih rezultata

Ključne riječi

interaktivnost; interdisciplinarnost; internacionalna iskustva; profesionalni razvoj; sveučilišna nastava; visoko obrazovanje

Hrčak ID:

125305

URI

https://hrcak.srce.hr/125305

Datum izdavanja:

10.6.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.006 *