Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Uloga marketinga u razvoju kulturnog turizma u Hrvatskoj

Damir Demonja orcid id orcid.org/0000-0002-4186-5137 ; Institut za razvoj i međunarodne odnose, Zagreb
Tatjana Gredičak ; Ministarstvo turizma Republike Hrvatske, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 257 Kb

str. 112-128

preuzimanja: 1.838

citiraj


Sažetak

Primjena marketinga u svim sferama gospodarskog i društvenog života u razvijenim zemljama danas je nezaobilazna. U Hrvatskoj je takva primjena marketinga, a to znači i marketing orijentacija društva, još uvijek budućnost kojoj se teži. U središtu društvene koncepcije marketinga potrebe su određenog segmenta potrošača kao i potrebe čitavog društva. To, konkretno, znači da treba voditi računa o nužnosti očuvanja karakteristika turističke destinacije u sociološkom, kulturološkom i ekološkom smislu. Budući razvoj kulturnog turizma, i turizma općenito, nezamisliv je bez takvog razmišljanja i pristupa, i u tome leži njegov opstanak i daljnji razvoj. Za kreiranje koncepcije turističkog razvoja na nižim prostornim razinama bitno je temeljito proučavanje i utvrđivanje mogućnosti turističkih svojstava, karakteristika i turističkih vrijednosti, te prihvatnih mogućnosti svih prirodnih i društvenih resursa koji će zadovoljiti određene potrebe turista. U ovom članku dat će se kratki pregled i kritički osvrt na postignuća razvoja kulturnog turizma u Hrvatskoj, analizirat će se, i primjerima dobre prakse, predstaviti učinkovito marketinško upravljanje razvojem turističkog proizvoda u kontinentalnom dijelu Republike Hrvatske, kao i prijedlog smjernica za razvoj marketinga kulturnog turizma u Hrvatskoj.

Ključne riječi

marketing; razvoj; kulturni turizam; turistički proizvod; Hrvatska

Hrčak ID:

126339

URI

https://hrcak.srce.hr/126339

Datum izdavanja:

1.6.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.494 *