Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Simuliranje nogometa na internetu: perspektive kulturalne analize nogometnih MMOG-a

Ilija Barišić orcid id orcid.org/0000-0003-4533-5376 ; III. Gimnazija, Kušlanova, Zagreb


Puni tekst: hrvatski doc 163 Kb

str. 125-138

preuzimanja: 839

citiraj


Sažetak

Novu fazu razvoja interneta uvjetovanu infrastrukturnim razvojem širokopojasne povezanosti korisnika početkom 2000-ih, a nazivanu Webom 2.0, obilježava pojačano korisničko sudioništvo u kreiranju medijskih sadržaja, mogućnosti neposredne međusobne komunikacije te distribucije i dijeljenja sadržaja. No taj proces jednim dijelom obilježava i zatvaranje Mreže te centralizacija komunikacije obilježena komercijalizacijom. Ovaj se rad bavi varijantama simuliranja nogometa na Mreži u takvom kontekstu, uz analitički fokus na poznatoj online nogometnoj igri Hattrick te korisničkom stvaralaštvu i zajednici koja nastaje oko nje, a koja na nov način simulira i posreduje nogometnu kulturu u cjelini. Multidisciplinarna analiza, uz teoriju novih medija i igara, oslanja se i na tradiciju kulturalnih studija u proučavanju popularne kulture, osobito s razmatranjima potrošnje kao proizvodnog procesa, sa studijama fanova kao aktivne publike, te s etnografskim metodama analize zajednica i identiteta kiberkulture. Uz veću važnost društvenog od natjecateljskog aspekta igre, Hattrick se pokazuje kao tipična Web 2.0 platforma obilježena komodifikacijskim praksama, pri čemu ovlašćivanje korisnika ima jasne granice te komercijalnu obilježenost.

Ključne riječi

popularna kultura; nogomet; kompjutorske igre; simulacija; Web 2.0

Hrčak ID:

126397

URI

https://hrcak.srce.hr/126397

Datum izdavanja:

23.7.2014.

Posjeta: 1.729 *