Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Učinci programa alpskog skijanja na stavove prema alpskom skijanju

Vjekoslav Cigrovski orcid id orcid.org/0000-0003-4519-4235 ; Faculty of Kinesiology, University of Zagreb, Croatia
Ivan Radman ; University of Vienna, Institute of Sport Science, Austria
Bojan Matković ; Faculty of Kinesiology, University of Zagreb, Croatia
Singh Gurmmet ; Panjab University, Chandigarh, Department of Physical Education, India
Hrvoje Podnar ; Faculty of Kinesiology, University of Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 801 Kb

str. 46-51

preuzimanja: 882

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razliku u stavu prema alpskome skijanju između muškaraca i žena neposredno prije (inicijalno testiranje) i nakon završene škole skijanja (završno testiranje). U istraživanju je sudjelovalo 136 ispitanika (41 žena i 95 muškaraca), koji prije samog istraživanja nikada nisu učili alpsko skijanje niti su skijali. Za potrebe istraživanja konstruiran je anketni upitnik od 26 pitanja, s dobrim metrijskim karakteristikama. Ispitanici su dva puta ispunjavali anketni upitnik, ocjenjujući svaku od 26 tvrdnji ocjenom od 1 do 5. Analiza rezultata pokazala je kako program škole alpskoga skijanja pozitivno utječe na promjenu stava o alpskom skijanju i kod muškaraca (p=0,00) i kod žena (p=0,00). Usporedba rezultata inicijalnog testiranja otkrila je pozitivniji stav prema alpskome skijanju kod ispitanika muškog spola (p=0.03), no nakon završenog programa škole skijanja ispitanici oba spola promijenili su svoj stav u pozitivnom smjeru. Na temelju rezultata završnog testiranja moguće je zaključiti kako ne postoji statistički značajna razlika u stavu između muškaraca i žena, koja je bila utvrđena inicijalnim testiranjem. Korektno proveden program škole alpskoga skijanja može značajno promijeniti stav skijaških početnika prema ovome sportu. Protokol ovog istraživanja može pomoći učiteljima skijanja u njihovu radu jer će, nakon što steknu uvid u inicijalno stanje stava svojih učenika, moći prilagoditi način poučavanja kako bi učenici bili motivirani, a sam proces usvajanja znanja učinkovitiji.

Ključne riječi

skijaški početnik; anketni upitnik; tjelesna aktivnost; proces učenja

Hrčak ID:

127841

URI

https://hrcak.srce.hr/127841

Datum izdavanja:

30.9.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.425 *