Izvorni znanstveni članak
Procjena vještine penjanja u četverogodišnjaka
Matej Plevnik
; Science and Research Centre, Institute for Kinesiology Research, University of Primorska
Boštjan Šimunič
; Science and Research Centre, Institute for Kinesiology Research, University of Primorska
Rado Pišot
; Science and Research Centre, Institute for Kinesiology Research, University of Primorska
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je proučiti obilježja vještine penjanja među četverogodišnjom djecom. Osnovni uzorak pokreta bio je procijenjen zbog njegove uloge u procesu motoričkog razvoja. 107 djece bilo je podvrgnuto testu penjanja za koji su se koristile posebno prilagođene vertikalne ljestve visine 275 cm i 90 stupnjeva sa 15, 30 i 45 cm razmaka između horizontalnih prečki. Vrijeme penjanja, kao mjera učinkovitosti penjanja, korelirano je s vještinom penjanja, tjelesnim karakteristikama i podacima dobivenih akcelerometrima. Varijable za vještinu penjanja uspostavljene za ovo istraživanje. Vrijeme penjanja kod glavnog zadatka penjanja (penjanje na ljestve pod 90 stupnjeva i s razmakom od 15cm) statistički je značajno korelirano s vještinom penjanja (r=-0,713, p<0,001) i s tjelesnom visinom (r=-0,230, p=0,026). Međutim, nije značajno korelirano s dnevnom količinom (r= -0,425, p=0,101) i intenzitetom (r=0,086, p=0,750) fizičke aktivnosti. Čimbenik vještine penjanja najvažniji je za učinkovitost penjanja. Djeca moraju steći iskustvo u vještini penjanja putem posebno oblikovanih programa fizičkih aktivnosti i primjerene obuke koja se održava u okolini koja stimulira razvoj različitih oblika vještina penjanja.
Ključne riječi
dijete; fizička aktivnost; motorički razvoj; rano djetinjstvo; vertikalne ljestve
Hrčak ID:
128201
URI
Datum izdavanja:
29.9.2014.
Posjeta: 1.970 *