Učenje za poduzetništvo, Vol. 1 No. 1, 2011.
Izvorni znanstveni članak
Psihološki aspekti poduzetničke kompetencije učenika utvrđeni strateškim aktima i očekivana ograničenja u njihovoj provedbi
Narcisa Vojnović
; Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Donošenjem Strategije učenja za poduzetništvo 2010.-2014., te uvođenjem poduzetništva kao jedne od osam ključnih kompetencija učenika u Nacionalni okvirni kurikulum iz 2010., Republika Hrvatska, jednako kao i Europska unija koju godinu ranije, pokazuje da poduzetničku orijentaciju smatra iznimno važnom za osobni, općedruštveni i gospodarski razvoj, danas i u vremenima koja dolaze. Analizira li se način na koji je poduzetnička kompetencija učenika u navedenim dokumentima definirana, a pogotovo broj i struktura psiholoških obilježja koje ona sadrži i koje učitelji trebaju podržavati, poticati i sustavno razvijati, jasno je da je taj zadatak vrlo zahtjevan. Kao jedna od pretpostavki za ostvarivanje željene razine učeničkih kompetencija potrebno je, prije svega, postići odgovarajuću razinu učiteljskih kompetencija. Pritom treba voditi računa da se kompetencije, koje podrazumijevaju niz obilježja potrebnih za postizanje uspjeha (sposobnosti, znanja, vještina, stavova...), trebaju razmatrati u odnosu na kontekst u kojem se ostvaruju. Stoga se u radu analiziraju i iznose pojedini preduvjeti za rad na razvoju poduzetničkih kompetencija učenika. Uz unaprjeđivanje učiteljskih kompetencija, koje je u spomenutim dokumentima najavljeno ali ne i konkretizirano i operacionalizirano, treba voditi računa i o kontekstu, prije svega da se što jasnije definira razina očekivanja, te da se razrade uvjeti i načini na koji će se učenje za poduzetništvo u školama odgovarajuće provoditi.
Ključne riječi
učenje za poduzetništvo; poduzetnička kompetencija učenika; psihološki aspekti; kompetencije učitelja
Hrčak ID:
130089
URI
Datum izdavanja:
1.6.2011.
Posjeta: 2.023 *