Učenje za poduzetništvo, Vol. 3 No. 1, 2013.
Izvorni znanstveni članak
Žensko poduzetništvo u Grčkoj
Apostolina Tsaltampasi
; MBA, CEO of OECON Group Elizabeth Tzialla, MA, Head of European Projects Department of OECON Group, Thessaloniki, Greece
Sažetak
Ovaj rad prikazuje položaj ženskog poduzetništva u Grčkoj koristeći se kombinacijom kvalitativne i kvantitativne analize podataka. Podatci su prikupljeni primarnim istraživanjem (provođenjem ankete putem upitnika i intervjua među poduzetnicama i onima koje će to postati) te sekundarnim istraživanjem (prikupljanjem i analizom izvora: radova, knjiga, anketa, internetskih izvora itd.) Trenutno je razvoj ženskog poduzetništva iznimno važan za grčko gospodarstvo budući da postoje uvjeti za veću uključenost žena u poduzetništvo. Žene su danas učvrstile svoj položaj u društvu, imaju završene fakultete, oslanjaju se na vlastite snage i sposobnosti, nisu vezane isključivo uz obitelj i kuću, kombiniraju obiteljski i poslovni život i tako maksimalno podržavaju produktivnost grčkog gospodarstva. Iako postoji značajan rast ženskog poduzetništva, položaj žena kao poduzetnica nije ni približno jednak položaju muškaraca. Nažalost, ovo je dugotrajno obilježje grčkog tržišnog gospodarstva koje je počiva na spolnoj diskriminaciji. Nesumnjivo je da žene, a posebice obrazovane, imaju više prilika postati poduzetnice. Čak i u sektorima u kojima dominiraju muškarci, manje je predrasuda prema poduzetnicama. Neka su zanimanja, međutim, i dalje stereotipn povezana s pojmovima muškarac i žena pa je stoga najčešća ženska poduzetnička aktivnost u području usluga i trgovine. Možemo zaključiti da žene u Grčkoj nose dvostruki teret jer su uglavnom odgovorne za brigu o obitelji te je poduzetnicama jako teško jednako se posvetiti poslovnom i obiteljskom životu.
Ključne riječi
Hrčak ID:
130294
URI
Datum izdavanja:
1.6.2013.
Posjeta: 2.090 *