Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Mogućnosti integracije učeničkih zadruga i socijalnog poduzetništva u obrazovnom procesu

Zdravko Tkalec ; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje Nikola Šubić Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Maja Quien ; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje, „Nikola Šubić Zrinski“, Zagreb, Hrvatska
Zvjezdana Posavec ; Pučko otvoreno učilište Petar Zrinski, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 187 Kb

str. 54-61

preuzimanja: 479

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 187 Kb

str. 54-61

preuzimanja: 698

citiraj


Sažetak

Učenička zadruga je oblik vannastavnih aktivnosti pomoću kojih učenici osnovnih i srednjih škola stječu stručna znanja, poslovne vještine i poduzetničke stavove. Osnivaju ih škole s ciljem proizvodnje i stvaranja nove vrijednosti odnosno stjecanja proizvodnih vještina i poslovne dobiti. Na taj način se sinergijski spajaju proizvodno-stručna znanja i vještine s poslovno-poduzetničkim. Nastava se održava na kreativan, interaktivan način, a kurikulum učeničke zadruge mora sadržavati planiranje i proizvodnju određenih roba/usluga, realizaciju proizvoda/usluga na tržištu te, uvažavajući principe ekonomije, i raspodjelu poslovne dobiti. Učenici će takvim metodičko-didaktičkim pristupom biti kompetentni za pokretanje vlastitog gospodarskog subjekta koji će biti profitabilan i tržišno održiv. Značajna komponenta u stjecanju tih i takvih oblika znanja je i socijalna održivost. Osim stručnih i poduzetničkih znanja, učenici će biti socijalno osjetljiviji, što znači da će tijekom poslovanja uvažavati važnost ekološke održivosti kao i socijalnih obveza. Interesantna je integracija koncepata socijalnog poduzetništva i učeničkih zadruga s obzirom na višestruke koristi dionika u smislu učenika, škole, lokalne zajednice i širih društvenih struktura. Socijalno poduzetništvo se odnosi na poslovni pothvat koji teži rješavanju društvenih problema i pitanja, ali istovremeno je financijski održiv. U tom se smislu poduzetnik može gledati kao mudar i odlučan iskorištavatelj društvenih promjena i kretanja (Martin, Osberg, 2007).

Ključne riječi

metoda učenja; učenička zadruga; socijalno poduzetništvo; društveni problemi

Hrčak ID:

130393

URI

https://hrcak.srce.hr/130393

Datum izdavanja:

1.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.338 *