Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Etika oglašavanja – problemi definiranja i razgraničenja od srodnih disciplina

Ivan Žanetić orcid id orcid.org/0000-0002-3192-0569 ; Požega, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 389 Kb

str. 213-228

preuzimanja: 2.250

citiraj


Sažetak

Rad ima namjeru da ponudi uvod u etiku oglašavanja, razmatrajući probleme njena definiranja, kao i različite koncepcije tog područja. Primijećene razlike u poimanju discipline okupljene su u tri skupine: (1) oko pitanja o teorijskom ili primijenjenom karakteru etike oglašavanja, (2) oko njene odvojenosti ili uključenosti u marketinšku etiku, te (3) oko izvornih teorijskih doprinosa etike oglašavanja općoj etici kao jedinom razlogu postojanja etike oglašavanja. Posebnu smo pažnju posvetili prigovoru o nesuvislosti discipline zbog navodne inherentne nemoralnosti oglašavanja kao profesije. U radu se zatim propituju odnosi etike oglašavanja sa srodnim disciplinama – medijskom etikom, područjem poslovanja i društva te marketinškom i poslovnom etikom. Kritičkim razmatranjem pokušali smo odgovoriti na sva pitanja s kojima smo se susreli te dati zainteresiranom istraživaču uvid u mladu etičku disciplinu – etiku oglašavanja.

Ključne riječi

etika; oglašavanje; etika oglašavanja; definicije; razgraničenje

Hrčak ID:

133001

URI

https://hrcak.srce.hr/133001

Datum izdavanja:

26.11.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.117 *