Tranzicija, Vol. 16 No. 34, 2014.
Pregledni rad
KOMPARATIVNA ANALIZA EKONOMSKOTEORIJSKIH KOLEGIJA KORIŠTENJEM POJMOVA I KRITERIJA IZ HRVATSKOG KVALIFIKACIJSKOG OKVIRA
Aleksandra Krajnović
orcid.org/0000-0003-0553-2690
; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru
Dijana Čičin-Šain
; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru
Ivona Mikulandra Volić
orcid.org/0000-0003-0268-3928
; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru
Sažetak
Ostvarivanje zahtjeva iz Hrvatskog kvalifikacijskog okvira odrazumijeva analizu i usklađivanje sadržaja nastavnih kolegija radi stjecanja ključnih kompetencija koje su precizirane u HKO-u. U radu autorice razmatraju nastavne programe iz tri ekonomsko-teorijska kolegija na Odjelu za ekonomiju Sveučilišta u Zadru te njihovu ulogu u obrazovanju ekonomista usklađenom prema bolonjskom sustavu
obrazovanja. Uspoređuju se nastavni programi uvodnog kolegija "Ekonomija" s kolegijima "Mikroekonomija" i "Makroekonomija" koji se studiraju poslije uvodnog kolegija. Temeljna teza koju autorice dokazuju je sljedeća: Komparativna analiza spomenutih kolegija pokazuje da je moguće i potrebno usklađivanje njihovog sadržaja radi smanjivanja preklapanja i ostvarivanja očekivanih ishoda (rezultata) učenja kako su opisani u HKO. Autorice iznose
zapažanja i konkretne prijedloge usklađivanja spomenutih kolegija, te prikazuju konceptualni okvir koji povezuje ishode učenja sadržane u postojećim syllabusima promatrana tri kolegija na Odjelu za ekonomiju Sveučilišta u Zadru, s mogućim prilagodbama istih, utemeljenim na rezultatima ostvarenim u prvoj godini primjene programa kolegija usklađenih s Hrvatskim kvalifikacijskim
okvirom. Očekuje se da je ovakvim pristupom izradi syllabusa kolegija moguće minimalizirati preklapanja i osigurati nadogradnju kroz različite razine ishoda učenja i odgovarajuće načine provjere stečenih kompetencija.
Ključne riječi
syllabus; Ekonomija; Mikroekonomija; Makroekonomija; ishodi učenja; kvalifikacijski okvir; kompetencije
Hrčak ID:
133728
URI
Datum izdavanja:
2.2.2015.
Posjeta: 1.844 *