Review article
DRŽAVNE REGULATORNE AGENCIJE U FUNKCIJI REGULACIJE TRŽIŠTA I TRŽIŠNE KONKURENCIJE
Ivan Mecanović
; Josip Juraj Strossmayer University in Osijek
Zvonko Novosel
Abstract
Da bi se bolje organiziralo tržište, te osigurala konkurentnost sudionika na tržištu, potrebno je osigurati regulaciju svih segmenata tržišta: roba, usluga, ideja, radne snage i svih drugih čimbenika. Kako se radi o reguliranju tržišta, na kojem djeluju fizičke i pravne osobe, potrebno je zakonima definirati statusna pitanja, kroz Zakon o trgovačkim društvima, utvrditi vrste trgovačkih poslova, radno zakonodavstvo, kaznenu i prekršajnu odgovornost, fiskalne i druge obveze i sl. koje kontroliraju upravni i pravosudni organi, kao i «pravila igre»koja donose, kontroliraju i sankcioniraju regulatori na tržištu – državne regulatorne agencije. Tržište, u metaforičnom smislu, možemo promatrati kao nogometnu organizaciju u kojoj statusna pitanja rješava država, nogometna pravila svjetska i europska nogometna organizacija, sustav natjecanja nogometni savez, a samu utakmicu sudačka organizacija i suci na terenu, dok timovi i igrači odlučuju o rezultatu u konkurentnom nadmetanju pred gledateljima, koji će s obzirom na kvalitetu igre odlučiti o tome hoće li doći na sljedeću utakmicu. U svim fazama postoji djelovanje tržišta na konkurentnost, uz različite regulatore. Tržište možemo promatrati kao apstraktno, ali i konkretno tržište na kojem se ostvaruje konkurencija. Tržište uvijek podrazumijeva: ponudu (konkurenciju), potražnju (korisnika kupca) i novac (profit), te pravila igre (regulaciju).
Keywords
tržište; konkurencija; regulacija; državna zakonodavna i izvršna vlast; upravni organi; državne (regulatorne)agencije; održivi razvoj; gospodarski sustav; ekonomska politika; nogomet
Hrčak ID:
134389
URI
Publication date:
30.12.2012.
Visits: 5.756 *