Pregledni rad
Jezično, parajezično i izvanjezično u reklamama
Ana Vukelić
Sažetak
Dosadašnje su jezične analize reklama popisivale i nabrajale jezične i stilske
postupke bez upućivanja na promjenjivo i kompleksno polje diskursa. U tom je
smislu jezična analiza potpomognuta objašnjavanjem multimedijalnoga diskursa,
u kojem se na karakterističan način isprepliću jezično, parajezično i izvanjezično,
čime se otvara prostor tumačenju veze teksta i multiteksta te komunikacijske
prizme reklama. Radom se također nastoji istaknuti značajna i višesmislena
veza komunikacije, ideologije i apelacije koja u reklamnom diskursu
upućuje na prostor između označitelja i označenoga te izaziva proturječja. Na
taj se način kreira dinamično polje diskursa koje izmiče pokušajima definiranja
u smislu postavljanja strogih semantičkih granica.
Ključne riječi
reklame; tekst; multitekst; diskurs; jezik; parajezik; komunikacija; intertekstualnost; intermedijalnost; multimedijalnost
Hrčak ID:
134923
URI
Datum izdavanja:
29.12.2014.
Posjeta: 3.858 *