Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Put prema kvaliteti u teoriji i praksi ranog odgoja: identitet profesije odgojitelja

Anka Jurčević-Lozančić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 355 Kb

str. 125-135

preuzimanja: 589

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 355 Kb

str. 125-135

preuzimanja: 707

citiraj


Sažetak

Odgojiteljska profesija iznimno je složena, zahtijeva visoku profesionalnu svijest, kontinuirano istraživanje odgojno-obrazovne prakse, odgovornost, etičnost, kreativnost, sposobnost stalne refleksivne prosudbe i gotovo je nemoguće zamisliti napredovanje unutar profesije bez cjeloživotnoga učenja i profesionalnoga usavršavanja. Istraživanje čiji rezultati slijede u ovom radu provedeno je s ciljem utvrđivanja stajališta odgojitelja o potrebi i važnosti njihova cjeloživotnog učenja i daljnjeg profesionalnog razvoja u odnosu na postojeće inicijalno obrazovanje odgojitelja, njihovu životnu dob i godine radnog iskustva. U ovom istraživanju sudjelovala su 573 odgojitelja Zagrebačke, Karlovačke, Međimurske, Bjelovarsko-bilogorske i Virovitičko-podravske županije.Rezultati istraživanja pokazuju da je s obzirom na životnu dob, postojeću razinu inicijalnog obrazovanja i godine radnog iskustva odgojitelja od ukupno pet čestica dobivena statistički značajna razlika samo na prvoj čestici (Znanja stečena tijekom mojega studiranja značajno su unaprijedila moju teorijsku stručnost). Iz vrijednosti deskriptivne statistike vidljivo je da postojeće inicijalno obrazovanje relativno zadovoljava njihova teorijska i praktična očekivanja u smislu stjecanja ukupnog znanja.

Ključne riječi

cjeloživotno učenje; kvaliteta teorije i prakse; rani odgoj i obrazovanje; stajališta odgojitelja

Hrčak ID:

137696

URI

https://hrcak.srce.hr/137696

Datum izdavanja:

25.2.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.911 *