Prethodno priopćenje
Uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima djece rane i predškolske dobi
Svetlana Novaković
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Puni tekst: hrvatski pdf 362 Kb
str. 153-163
preuzimanja: 5.773
citiraj
APA 6th Edition
Novaković, S. (2015). Uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima djece rane i predškolske dobi. Croatian Journal of Education, 17 (Sp.Ed.1), 153-163. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/137685
MLA 8th Edition
Novaković, Svetlana. "Uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima djece rane i predškolske dobi." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. Sp.Ed.1, 2015, str. 153-163. https://hrcak.srce.hr/index.php/137685. Citirano 04.05.2024.
Chicago 17th Edition
Novaković, Svetlana. "Uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima djece rane i predškolske dobi." Croatian Journal of Education 17, br. Sp.Ed.1 (2015): 153-163. https://hrcak.srce.hr/index.php/137685
Harvard
Novaković, S. (2015). 'Uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima djece rane i predškolske dobi', Croatian Journal of Education, 17(Sp.Ed.1), str. 153-163. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/137685 (Datum pristupa: 04.05.2024.)
Vancouver
Novaković S. Uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima djece rane i predškolske dobi. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 04.05.2024.];17(Sp.Ed.1):153-163. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/137685
IEEE
S. Novaković, "Uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima djece rane i predškolske dobi", Croatian Journal of Education, vol.17, br. Sp.Ed.1, str. 153-163, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/137685. [Citirano: 04.05.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 362 Kb
str. 153-163
preuzimanja: 16.034
citiraj
APA 6th Edition
Novaković, S. (2015). Uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima djece rane i predškolske dobi. Croatian Journal of Education, 17 (Sp.Ed.1), 153-163. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/137685
MLA 8th Edition
Novaković, Svetlana. "Uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima djece rane i predškolske dobi." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. Sp.Ed.1, 2015, str. 153-163. https://hrcak.srce.hr/index.php/137685. Citirano 04.05.2024.
Chicago 17th Edition
Novaković, Svetlana. "Uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima djece rane i predškolske dobi." Croatian Journal of Education 17, br. Sp.Ed.1 (2015): 153-163. https://hrcak.srce.hr/index.php/137685
Harvard
Novaković, S. (2015). 'Uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima djece rane i predškolske dobi', Croatian Journal of Education, 17(Sp.Ed.1), str. 153-163. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/137685 (Datum pristupa: 04.05.2024.)
Vancouver
Novaković S. Uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima djece rane i predškolske dobi. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 04.05.2024.];17(Sp.Ed.1):153-163. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/137685
IEEE
S. Novaković, "Uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima djece rane i predškolske dobi", Croatian Journal of Education, vol.17, br. Sp.Ed.1, str. 153-163, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/137685. [Citirano: 04.05.2024.]
Sažetak
Likovne umjetnosti od rane dobi omogućuju ostvarivanje dječjeg kreativnog potencijala vidljivog kroz istraživačke aktivnosti igre s upotrebom različitih materijala i tehnika; razvijaju dječju vizualno-prostornu inteligenciju, maštu, estetsko percipiranje i specifične likovno-izražajne sposobnosti. Za razvoj dječje kreativnosti i likovnih sposobnosti vrlo je važan utjecaj odgojitelja koji omogućuje bogatstvo motivacijskih poticaja i djeci dopušta slobodu, i uvažava njihove interese i mogućnosti. Ovim istraživanjem ispitana su stajališta odgojitelja o poznavanju likovne umjetnosti, stajališta odgojitelja o njihovoj ulozi u likovnim aktivnostima i učestalosti nekih didaktičkih pristupa izvođenja likovnih aktivnosti. Istraživanje je bilo provedeno na uzorku od 207 odgojitelja iz 17 vrtića u Hrvatskoj. Rezultati istraživanja pokazuju da odgojitelji svoje poznavanje likovne umjetnosti ocjenjuju dobrim i da ne postoji statistički značajna razlika u stajalištima odgojitelja o osobnom poznavanju likovne umjetnosti s obzirom na stupanj obrazovanja i stručni naziv, kao i da ne postoji statistički značajna razlika u stajalištima odgojitelja o osobnoj ulozi u likovnim aktivnostima s obzirom na stupanj obrazovanja. Spearmanovim koeficijentom korelacije utvrđeno je kako postoji povezanost između učestalosti uključivanja umjetničkih djela u likovne aktivnosti s djecom i stajališta odgojitelja o osobnom poznavanju osnova povijesti umjetnosti.
Ključne riječi
likovni odgoj u vrtiću; uloga odgojitelja u likovnim aktivnostima; umjetničko djelo u likovnim aktivnostima s djecom
Hrčak ID:
137685
URI
https://hrcak.srce.hr/137685
Datum izdavanja:
25.2.2015.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 26.020
*