Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Vremenske perspektive i subjektivna dobrobit srednjoškolaca

Petra Anić orcid id orcid.org/0000-0001-8841-5988 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Odsjek za psihologiju
Nataša Osmanović ; Srednja škola Mate Balota, Poreč


Puni tekst: hrvatski pdf 918 Kb

str. 9-28

preuzimanja: 1.224

citiraj


Sažetak

Vremenske perspektive povezane su s brojnim aspektima ljudskog funkcioniranja, pa tako i s dobrobiti. Cilj rada bio je ispitati odnos vremenskih perspektiva i subjektivne dobrobiti. U istraživanju su sudjelovala 344 učenika srednjih škola. Zadovoljstvo životom i pozitivne emocije pozitivno su povezani sa sadašnjom hedonističkom, budućom i prošlom pozitivnom perspektivom te s prošlom negativnom u negativnom smjeru. Pozitivne i negativne emocije povezane su s prošlom negativnom i sadašnjom fatalističkom perspektivom negativno odnosno pozitivno, dok je zadovoljstvo životom pozitivno povezano s prošlom pozitivnom perspektivom. Na temelju dobivenog možemo zaključiti da bi kod adolescenata trebalo poticati usmjerenost na sadašnju hedonističku, prošlu pozitivnu i buduću vremensku perspektivu, a smanjivati orijentiranost na prošlu negativnu i sadašnju fatalističku perspektivu.

Ključne riječi

vremenske perspektive; subjektivna dobrobit; adolescencija; srednjoškolci

Hrčak ID:

138828

URI

https://hrcak.srce.hr/138828

Datum izdavanja:

15.1.2014.

Posjeta: 2.206 *