Izvorni znanstveni članak
Glazbene preferencije učenika srednje glazbene škole
Davor Brđanović
orcid.org/0000-0001-8048-8840
; Glazbena škola, Varaždin
Sažetak
Odgoj glazbenog ukusa i usmjeravanje glazbenih preferencija prema kvalitetnoj glazbi važna je zadaća glazbenih škola. Teorijski model glazbenih preferencija Alberta LeBlanca putem osam razina obrade ulaznih glazbenih informacija prikazuje hijerarhiju varijabli važnih
za formiranje glazbene preferencije pojedinca. Polazeći od tog modela, ovo istraživanje daje neke odgovore na pitanja o glazbenim preferencijama učenika srednje glazbene škole obzirom na njihovu dob (razred koji polaze), rod, obrazovanje roditelja i mjesto stanovanja. Istražene su i razlike u glazbenim sklonostima između učenika prvih i četvrtih razreda srednje glazbene škole. U istraživanju je sudjelovalo 134 učenika srednjih glazbenih škola iz Bjelovara,
Križevaca, Varaždina i Zagreba. Dobiveni rezultati pokazuju kako su rock, pa zatim klasika i pop, omiljene glazbene vrste ispitanika. Učenici četvrtog razreda iskazali su značajniju preferenciju prema klasičnoj glazbi i glazbi drugih kultura, od učenika prvog razreda.
Ključne riječi
glazba; glazbena škola; glazbene preferencije; stavovi učenika
Hrčak ID:
138830
URI
Datum izdavanja:
15.1.2014.
Posjeta: 2.797 *