Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Mišljenja učitelja razredne nastave o jezičnim osobitostima softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku

Davorka Bačeković-Mitrović orcid id orcid.org/0000-0001-7703-8275 ; II. osnovna škola Bjelovar
Vladimira Velički ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 551 Kb

str. 399-417

preuzimanja: 732

citiraj


Sažetak

U radu su predstavljeni rezultati istraživanja mišljenja učitelja razredne nastave Bjelovarsko-bilogorske županije (N=302) o jezičnim osobitostima metodičkih tekstova u obrazovnim softverima za početno čitanje na hrvatskome jeziku. Istraživanje je provedeno tijekom 2013. godine.
Pokazalo se da učitelji s radnim stažem većim od petnaest godina u metodičkim tekstovima preferiraju poznate hrvatske dječje pisce, potpuno izbjegavanje tuđica, zadatke smještene u narativni okvir te usklađenost softvera s kurikulom početnoga čitanja. Učitelji s višom školskom spremom, u odnosu na one s visokom stručnom spremom, preferiraju književni/standardni jezik, tekstove poznatih hrvatskih
dječjih pisaca, rječnik usklađen s dječjim spoznajnim mogućnostima, potpuno izbjegavanje tuđica, zadatke smještene u narativni okvir te sadržaj softvera usklađen s kurikulom početnoga čitanja, što upućuje na tradicionalan odnos prema ispitivanim osobitostima softvera.
Rezultati istraživanja upućuju na statistički značajne razlike među učiteljima razredne nastave s obzirom na godine radnoga staža i stupanj stručne spreme te ukazuju na potrebu ujednačavanja razine kako teorijskih, tako i praktičnih metodičkih znanja učitelja. Stoga se dobiveni rezultati istraživanja mogu iskoristiti pri planiranju tema za njihovo stručno usavršavanje.

Ključne riječi

početno čitanje; metodika hrvatskoga jezika; multimedijski obrazovni softver; računalno potpomognuto učenje

Hrčak ID:

138858

URI

https://hrcak.srce.hr/138858

Datum izdavanja:

15.10.2014.

Posjeta: 1.697 *