Stručni rad
ODGOJ ZA ZAŠTITU PRIRODE U ŠKOLOVANJU NAKON NIŽE OSNOVNE ŠKOLE - NA PRIMJERU GIMNAZIJE U SAVEZNOJ POKRAJINI NORDRHEIN-WESTFALEN
Heinrich Blana
; Graf-Gottfried-Gymnasium, Neheim-Hüsten
Sažetak
S obzirom na državno ustrojstvo Njemačke, školski krajolik je veoma različit, kao što su i razlike u uvjetima i sadržajima nastave znatne. Unatoč tome postoje znatne mogućnosti organiziranja i izvođenja nastave i drugih oblika odgojnog rada u području odgoja za zaštitu prirode. To je pokazano na primjeru gimnazije.
U gimnazijama se odgoj za zaštitu prirode temelji na predmetu biologiji, ali i na drugim predmetima. Pored predmetne nastave postoje izborna i projektna nastava. Autor shvaća odgoj za zaštitu prirode kao segment međupredmetnog, sveobuhvatnog odgoja za okolinu/okoliš, pa poČkazuje primjerene metode i sadržaje u pojedinim stupnjevima gimnazijskog obrazovanja, kao i u projektnoj nastavi izvan nastave i u školskim aktivnostima.
Unatoč ukupno uspješnom odvijanju procesa odgoja za zaštitu prirode, pojavljuju se i različite teškoće. To su npr. preopterećenost sadržaja nastave biologije, nedostatak znanja i iskustva nastavnika, utjecaj stanovnika na »školski biotop« - postupno uništavanje školskih vrtova i drugih umjetno stvorenih uvjeta nastave biologije, što demotivirajuće djeluje na dio učenika.
Ključne riječi
biologija; ekologija; odgoj za zaštitu prirode; projektna nastava; »školski biotop«
Hrčak ID:
138953
URI
Datum izdavanja:
15.4.1993.
Posjeta: 1.646 *