Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

ODGOJ ZA ZAŠTITU PRIRODE U ŠKOLOVANJU NAKON NIŽE OSNOVNE ŠKOLE - NA PRIMJERU GIMNAZIJE U SAVEZNOJ POKRAJINI NORDRHEIN-WESTFALEN

Heinrich Blana ; Graf-Gottfried-Gymnasium, Neheim-Hüsten


Puni tekst: hrvatski pdf 21.022 Kb

str. 197-221

preuzimanja: 616

citiraj


Sažetak

S obzirom na državno ustrojstvo Njemačke, školski krajolik je veoma različit, kao što su i razlike u uvjetima i sadržajima nastave znatne. Unatoč tome postoje znatne mogućnosti organiziranja i izvođenja nastave i drugih oblika odgojnog rada u području odgoja za zaštitu prirode. To je pokazano na primjeru gimnazije.
U gimnazijama se odgoj za zaštitu prirode temelji na predmetu biologiji, ali i na drugim predmetima. Pored predmetne nastave postoje izborna i projektna nastava. Autor shvaća odgoj za zaštitu prirode kao segment međupredmetnog, sveobuhvatnog odgoja za okolinu/okoliš, pa poČkazuje primjerene metode i sadržaje u pojedinim stupnjevima gimnazijskog obrazovanja, kao i u projektnoj nastavi izvan nastave i u školskim aktivnostima.
Unatoč ukupno uspješnom odvijanju procesa odgoja za zaštitu prirode, pojavljuju se i različite teškoće. To su npr. preopterećenost sadržaja nastave biologije, nedostatak znanja i iskustva nastavnika, utjecaj stanovnika na »školski biotop« - postupno uništavanje školskih vrtova i drugih umjetno stvorenih uvjeta nastave biologije, što demotivirajuće djeluje na dio učenika.

Ključne riječi

biologija; ekologija; odgoj za zaštitu prirode; projektna nastava; »školski biotop«

Hrčak ID:

138953

URI

https://hrcak.srce.hr/138953

Datum izdavanja:

15.4.1993.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.646 *