Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kompetencije odgojitelja u vrtiću – organizaciji koja uči

Edita Slunjski ; Visoka učiteljska škola u Čakovcu
Mirjana Šagud ; Visoka učiteljska škola u Petrinji
Andreja Branša-Žganec ; Institut društvenih znanosti „Ivo Pilar” u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 307 Kb

str. 45-57

preuzimanja: 11.184

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 141 Kb

str. 57-57

preuzimanja: 263

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 139 Kb

str. 58-58

preuzimanja: 226

citiraj


Sažetak

U radu se razmatra problem kompetencija učitelja/odgojitelja i mogući pristupi u njihovu postizanju unutar organizacije koja uči. Pedagoška kompetencija praktičara kompleksan je mozaik različitih područja znanja i vještina koja su nužno uključena u praktično područje svakog profesionalca. Stoga autorice naglašavaju važnost holističkog pristupa u njihovu razvoju i usavršavanju te smatraju da samo cjelovit model raznovrsnih kompetencija učitelja/odgojitelja može voditi mijenjanju tradicionalne odgojno‐obrazovne ustanove. U tom smislu put mijenjanja odgojno-obrazovne prakse, kao i razvoja ustanove u organizaciju koja uči, pretpostavlja poticanje unutarnjih pomaka u vrijednostima ljudi, njihovim stajalištima i načinima razmišljanja, a s tim u vezi i s promjenama njihova ponašanja i načina rada. Učenje karakteristično za organizaciju koja uči podrazumijeva mnogo više od stjecanja novih informacija, tj. znanja. Učenje u organizaciji koja uči odnosi se na osvještavanje vlastitih i tuđih točaka gledišta, stajališta i mišljenja te učenje putem zajedničke rasprave s drugima. Prezentirani rezultati empirijskog istraživanja govore kako postoje statistički značajne razlike u kompetencijama odgojitelja koji sudjeluju u akcijskom istraživanju za razliku od onih koji ne sudjeluju u njima. To se posebno odnosi na onu razinu njihove kompetencije koja je vezana za sposobnost propitivanja i procjenjivanja vlastitih stajališta, tj. za njihovu refleksivnost.

Ključne riječi

profesionalna kompetencija učitelja/odgojitelja; organizacija koja uči; akcijsko istraživanje; refleksivni praktičar; timsko učenje

Hrčak ID:

139311

URI

https://hrcak.srce.hr/139311

Datum izdavanja:

19.5.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 18.702 *