Izvorni znanstveni članak
Evaluacija u odgoju i obrazovanju
Milan Matijević
; Učiteljska akademija Sveučilište u Zagrebu
Puni tekst: hrvatski pdf 488 Kb
str. 279-297
preuzimanja: 6.787
citiraj
APA 6th Edition
Matijević, M. (2005). Evaluacija u odgoju i obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 279-297. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139323
MLA 8th Edition
Matijević, Milan. "Evaluacija u odgoju i obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 2, 2005, str. 279-297. https://hrcak.srce.hr/index.php/139323. Citirano 18.05.2024.
Chicago 17th Edition
Matijević, Milan. "Evaluacija u odgoju i obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 2, br. 2 (2005): 279-297. https://hrcak.srce.hr/index.php/139323
Harvard
Matijević, M. (2005). 'Evaluacija u odgoju i obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 2(2), str. 279-297. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139323 (Datum pristupa: 18.05.2024.)
Vancouver
Matijević M. Evaluacija u odgoju i obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 18.05.2024.];2(2):279-297. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139323
IEEE
M. Matijević, "Evaluacija u odgoju i obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 2, str. 279-297, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139323. [Citirano: 18.05.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 180 Kb
str. 279-280
preuzimanja: 274
citiraj
APA 6th Edition
Matijević, M. (2005). Evaluacija u odgoju i obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 279-297. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139323
MLA 8th Edition
Matijević, Milan. "Evaluacija u odgoju i obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 2, 2005, str. 279-297. https://hrcak.srce.hr/index.php/139323. Citirano 18.05.2024.
Chicago 17th Edition
Matijević, Milan. "Evaluacija u odgoju i obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 2, br. 2 (2005): 279-297. https://hrcak.srce.hr/index.php/139323
Harvard
Matijević, M. (2005). 'Evaluacija u odgoju i obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 2(2), str. 279-297. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139323 (Datum pristupa: 18.05.2024.)
Vancouver
Matijević M. Evaluacija u odgoju i obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 18.05.2024.];2(2):279-297. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139323
IEEE
M. Matijević, "Evaluacija u odgoju i obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 2, str. 279-297, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139323. [Citirano: 18.05.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 112 Kb
str. 298-298
preuzimanja: 196
citiraj
APA 6th Edition
Matijević, M. (2005). Evaluacija u odgoju i obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 279-297. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139323
MLA 8th Edition
Matijević, Milan. "Evaluacija u odgoju i obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 2, 2005, str. 279-297. https://hrcak.srce.hr/index.php/139323. Citirano 18.05.2024.
Chicago 17th Edition
Matijević, Milan. "Evaluacija u odgoju i obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 2, br. 2 (2005): 279-297. https://hrcak.srce.hr/index.php/139323
Harvard
Matijević, M. (2005). 'Evaluacija u odgoju i obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 2(2), str. 279-297. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139323 (Datum pristupa: 18.05.2024.)
Vancouver
Matijević M. Evaluacija u odgoju i obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 18.05.2024.];2(2):279-297. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139323
IEEE
M. Matijević, "Evaluacija u odgoju i obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 2, str. 279-297, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139323. [Citirano: 18.05.2024.]
Sažetak
U nastavnom kurikulumu evaluacija je važna varijabla i veoma važna aktivnost učenika i učitelja. Evaluacija ima snažan utjecaj na ukupno školsko i razredno-nastavno ozračje. Učenici vole školu u mjeri koliko su zadovoljni oblicima i rezultatima evaluacije, napose rezultatima unutarnje evaluacije. S obzirom na svrhu razlikuju se različite vrste evaluacije. U tekstu je prikazana priroda i filozofija vanjske i unutarnje evaluacije, te formativne i sumativne evaluacije u osnovnoj i srednjoj školi. Evaluacija donosi informacije učenicima i učiteljima o uspješnosti zajedničkog rada u nastavnom procesu. Priroda i vrste evaluacije ovise o filozofiji odgoja odnosno o pedagoškoj koncepciji neke škole. U stručnim krugovima prevladava gledišta da osnovna i obvezna škola treba omogućiti uspjeh svim sudionicima, odnosno da se osnovna pedagoška paradigma može iskazati sintagmom „pedagogija uspjeha za sve”. To znači da takva škola treba biti utemeljena na suradnji i nastojanjima učitelja da omoguće svakom učeniku optimalno ostvarivanje osobnih mogućnosti. Srednje općeobrazovne i strukovne škole nisu obvezne i utemeljene su na izvana postavljenim standardima te na selekciji i kompeticiji. Selekcija se odvija prilikom upisa u te škole te tijekom odvijanja nastavnih aktivnosti jer škola treba osigurati da svi učenici zadovolje postavljene kriterije i standarde. Te spoznaje o selektivnosti škole uvjetuju kriterije unutarnje evaluacije i školskog ocjenjivanja. Za postavljanje pedagoški svrsishodnog i kvalitetnog modela evaluacije treba definirati ciljeve. U radu su prikazane različite razine konkretizacije odgojnih i obrazovnih ciljeva te njihovo uvjetovanje izbora nastavnih strategija i modela evaluacije. U radu autor također razmatra pitanja selektivnosti, kooperativnosti i kompetivnosti kao polazišta za definiranje svrhe i kriterija evaluacije, zatim prikazuje skale za školsko ocjenjivanje u Hrvatskoj i nekoliko drugih zemalja. Pozornost je posvećena i mjestu učenika s posebnim potrebama u obveznoj školi te posebnim kriterijima vrednovanja uspješnosti takvih učenika.
Ključne riječi
evaluacija; vanjska i unutarnja evaluacija; formativna i sumativna evaluacija; selekcija; kompeticija; školsko ocjenjivanje
Hrčak ID:
139323
URI
https://hrcak.srce.hr/139323
Datum izdavanja:
19.12.2005.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 10.286
*