Izvorni znanstveni članak
Kurikulum suvremene škole
Vladimir Jurić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Sažetak
Svrha je ovog rada odrediti dimenzije kurikuluma škole kao temeljnog dokumenta kojim se predviđa rad, način djelovanja i evaluiranje učinaka sveukupnog školskog života na učenike i učitelje/nastavnike. O kurikulumu nastave bilo je do sada mnogo više riječi, a kurikulum škole kao da je pokrivao područje godišnjeg planiranja i kurikulumiranja rada, iako to može biti samo djelomično. Zakonski okviri nalaze se ponekad u konfliktu s razvojem i autonomijom škole, iako to nije neizbježno, ali se pojavljuje često kao posljedica dirigiranog utjecaja zakona i uredaba i na onim mjestima i područjima na kojima to nije potrebno. Unutarnji potencijali škole sputavaju se u spomenutom odnosu zakona i uredbi spram obrazovnih institucija, a istodobno se otežava izražavanje odgovornosti za kvalitetu i razvoj. Pojašnjenje razloga za kvalitetniji kurikulum škole dovodi se u vezu s njezinom učinkovitošću kao zadovoljenjem potreba učenika, roditelja i učitelja/nastavnika. Zbog toga se u ovom radu kurikulum škole povezuje s funkcijama škole, tendencijama njezinog optimalnog razvoja, autonomijom škole i poželjnim organizacijskim modelima na osnovi razvojnog kurikuluma.
Ključne riječi
kurikulum; lokalni kurikulum; kurikulum i funkcije škole; okvirni plan; planiranje razvoja škole; provedba plana i kurikuluma; djelomična autonomija škole; školski timovi; razvoj i kvaliteta škole; otvorenost škole; transparentnost rada
Hrčak ID:
139326
URI
Datum izdavanja:
19.12.2005.
Posjeta: 5.624 *