Izvorni znanstveni članak
Model permanentnog usavršavanja nastavnika
Igor Radeka
; Sveučilište u Zadru Odjel za pedagogiju
Izabela Sorić
; Sveučilište u Zadru Odjel za psihologiju
Puni tekst: hrvatski pdf 3.492 Kb
str. 17-33
preuzimanja: 508
citiraj
APA 6th Edition
Radeka, I. i Sorić, I. (2005). Model permanentnog usavršavanja nastavnika. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 17-33. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139340
MLA 8th Edition
Radeka, Igor i Izabela Sorić. "Model permanentnog usavršavanja nastavnika." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 1, 2005, str. 17-33. https://hrcak.srce.hr/index.php/139340. Citirano 27.12.2024.
Chicago 17th Edition
Radeka, Igor i Izabela Sorić. "Model permanentnog usavršavanja nastavnika." Pedagogijska istraživanja 2, br. 1 (2005): 17-33. https://hrcak.srce.hr/index.php/139340
Harvard
Radeka, I., i Sorić, I. (2005). 'Model permanentnog usavršavanja nastavnika', Pedagogijska istraživanja, 2(1), str. 17-33. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139340 (Datum pristupa: 27.12.2024.)
Vancouver
Radeka I, Sorić I. Model permanentnog usavršavanja nastavnika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 27.12.2024.];2(1):17-33. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139340
IEEE
I. Radeka i I. Sorić, "Model permanentnog usavršavanja nastavnika", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 1, str. 17-33, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139340. [Citirano: 27.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 123 Kb
str. 17-18
preuzimanja: 227
citiraj
APA 6th Edition
Radeka, I. i Sorić, I. (2005). Model permanentnog usavršavanja nastavnika. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 17-33. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139340
MLA 8th Edition
Radeka, Igor i Izabela Sorić. "Model permanentnog usavršavanja nastavnika." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 1, 2005, str. 17-33. https://hrcak.srce.hr/index.php/139340. Citirano 27.12.2024.
Chicago 17th Edition
Radeka, Igor i Izabela Sorić. "Model permanentnog usavršavanja nastavnika." Pedagogijska istraživanja 2, br. 1 (2005): 17-33. https://hrcak.srce.hr/index.php/139340
Harvard
Radeka, I., i Sorić, I. (2005). 'Model permanentnog usavršavanja nastavnika', Pedagogijska istraživanja, 2(1), str. 17-33. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139340 (Datum pristupa: 27.12.2024.)
Vancouver
Radeka I, Sorić I. Model permanentnog usavršavanja nastavnika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 27.12.2024.];2(1):17-33. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139340
IEEE
I. Radeka i I. Sorić, "Model permanentnog usavršavanja nastavnika", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 1, str. 17-33, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139340. [Citirano: 27.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 97 Kb
str. 34-34
preuzimanja: 222
citiraj
APA 6th Edition
Radeka, I. i Sorić, I. (2005). Model permanentnog usavršavanja nastavnika. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 17-33. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139340
MLA 8th Edition
Radeka, Igor i Izabela Sorić. "Model permanentnog usavršavanja nastavnika." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 1, 2005, str. 17-33. https://hrcak.srce.hr/index.php/139340. Citirano 27.12.2024.
Chicago 17th Edition
Radeka, Igor i Izabela Sorić. "Model permanentnog usavršavanja nastavnika." Pedagogijska istraživanja 2, br. 1 (2005): 17-33. https://hrcak.srce.hr/index.php/139340
Harvard
Radeka, I., i Sorić, I. (2005). 'Model permanentnog usavršavanja nastavnika', Pedagogijska istraživanja, 2(1), str. 17-33. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139340 (Datum pristupa: 27.12.2024.)
Vancouver
Radeka I, Sorić I. Model permanentnog usavršavanja nastavnika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 27.12.2024.];2(1):17-33. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139340
IEEE
I. Radeka i I. Sorić, "Model permanentnog usavršavanja nastavnika", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 1, str. 17-33, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139340. [Citirano: 27.12.2024.]
Sažetak
U radu se analizira empirijsko istraživanje permanentnog usavršavanja nastavnika 2 osnovnih i srednjih škola Zadarske županije. Za ispitivanje je konstruiran upitnik na temelju kojeg su obrađena stajališta 462 reprezentativno odabrana nastavnika. Utvrđeno je da nastavnici imaju potrebu za permanentnim usavršavanjem, ali drugačijim od postojećeg. Usavršavanjem nastavnika danas dominira rad u okviru strukovnih udruga i spontana razmjena iskustava, što je obrnuto od očekivanog. Iako je većini poznata obveza vlastita usavršavanja, tek polovica nastavnika sudjeluje u izradi osobnih programa usavršavanja, i to bez velike osobne inicijative. Čak 3/4 smatraju da je u njihovoj školi u određenoj mjeri zapostavljeno usavršavanje, što potvrđuje podatak da se preko 4/5 nastavnika u 2002/03. godini usavršavalo manje od 10 školskih sati. Nastavnici nisu zadovoljni ni financiranjem permanentnog usavrπavanja, pri čemu očekuju veći doprinos odgovarajućih državnih i javnih ustanova. Iz dobivenih rezultata proizlazi da je postojeći model permanentnog usavršavanja nastavnika neusklađen s potrebama, što iziskuje promjene u tom smjeru.
Ključne riječi
permanentno usavršavanje; nastavnik; INSETT; TPD
Hrčak ID:
139340
URI
https://hrcak.srce.hr/139340
Datum izdavanja:
20.5.2005.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 2.356
*