Izvorni znanstveni članak
Nastava kao čin ravnoteže
Rainer Lersch
; Sveučlište u Marburgu, Njemačka Institut za školsku pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 4.172 Kb
str. 85-99
preuzimanja: 394
citiraj
APA 6th Edition
Lersch, R. (2005). Nastava kao čin ravnoteže. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 85-99. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139345
MLA 8th Edition
Lersch, Rainer. "Nastava kao čin ravnoteže." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 1, 2005, str. 85-99. https://hrcak.srce.hr/index.php/139345. Citirano 27.12.2024.
Chicago 17th Edition
Lersch, Rainer. "Nastava kao čin ravnoteže." Pedagogijska istraživanja 2, br. 1 (2005): 85-99. https://hrcak.srce.hr/index.php/139345
Harvard
Lersch, R. (2005). 'Nastava kao čin ravnoteže', Pedagogijska istraživanja, 2(1), str. 85-99. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139345 (Datum pristupa: 27.12.2024.)
Vancouver
Lersch R. Nastava kao čin ravnoteže. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 27.12.2024.];2(1):85-99. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139345
IEEE
R. Lersch, "Nastava kao čin ravnoteže", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 1, str. 85-99, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139345. [Citirano: 27.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 123 Kb
str. 85-86
preuzimanja: 196
citiraj
APA 6th Edition
Lersch, R. (2005). Nastava kao čin ravnoteže. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 85-99. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139345
MLA 8th Edition
Lersch, Rainer. "Nastava kao čin ravnoteže." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 1, 2005, str. 85-99. https://hrcak.srce.hr/index.php/139345. Citirano 27.12.2024.
Chicago 17th Edition
Lersch, Rainer. "Nastava kao čin ravnoteže." Pedagogijska istraživanja 2, br. 1 (2005): 85-99. https://hrcak.srce.hr/index.php/139345
Harvard
Lersch, R. (2005). 'Nastava kao čin ravnoteže', Pedagogijska istraživanja, 2(1), str. 85-99. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139345 (Datum pristupa: 27.12.2024.)
Vancouver
Lersch R. Nastava kao čin ravnoteže. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 27.12.2024.];2(1):85-99. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139345
IEEE
R. Lersch, "Nastava kao čin ravnoteže", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 1, str. 85-99, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139345. [Citirano: 27.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 82 Kb
str. 99-99
preuzimanja: 267
citiraj
APA 6th Edition
Lersch, R. (2005). Nastava kao čin ravnoteže. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 85-99. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139345
MLA 8th Edition
Lersch, Rainer. "Nastava kao čin ravnoteže." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 1, 2005, str. 85-99. https://hrcak.srce.hr/index.php/139345. Citirano 27.12.2024.
Chicago 17th Edition
Lersch, Rainer. "Nastava kao čin ravnoteže." Pedagogijska istraživanja 2, br. 1 (2005): 85-99. https://hrcak.srce.hr/index.php/139345
Harvard
Lersch, R. (2005). 'Nastava kao čin ravnoteže', Pedagogijska istraživanja, 2(1), str. 85-99. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139345 (Datum pristupa: 27.12.2024.)
Vancouver
Lersch R. Nastava kao čin ravnoteže. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 27.12.2024.];2(1):85-99. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139345
IEEE
R. Lersch, "Nastava kao čin ravnoteže", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 1, str. 85-99, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139345. [Citirano: 27.12.2024.]
Sažetak
Pri upravljanju obrazovanjem u Njemačkoj priprema se promjena paradigme: umjesto dosadašnjeg ulaznog usmjeravanja preko smjernica i nastavnih planova uskoro se treba provesti osiguranje kvalitete preko provjere postizanja obrazovnih standarda — dakle izlazno usmjeravanje. Obrazovni standardi formuliraju očekivanja društva prema tome što učenici određene dobi trebaju (minimalno) znati i umjeti iz određenog predmeta: oni se stoga formuliraju kao očekivane kompetencije (a ne kao sadržajni katalozi), što ima znatne posljedice za oblikovanje nastavnih procesa. Izobrazba potrebnih različitih kompetencija (stjecanje dobro organiziranog znanja, sposobnosti za primjenu tog znanja, izobrazba općih ključnih kvalifikacija, kao i stjecanje vrijednosnih smjernica za društveno odgovorno služenje stečenim kompetencijama) za svaki predmet iziskuje drugačije prilike za učenje, a time i različite pedagoške i didaktičke mjere. Utoliko iz uvođenja obrazovnih standarda kao društveno očekivanih kompetencija slijedi prije svega nužnost širokog spektra alternativnih nastavnih metoda za čiju se kompetentnu primjenu sadašnji i budući nastavnici trebaju posebno kvalificirati.
Ključne riječi
promjena paradigme; obrazovni standardi — društveno očekivane kompetencije; oblikovanje nastavnog procesa; obrazovanje nastavnika
Hrčak ID:
139345
URI
https://hrcak.srce.hr/139345
Datum izdavanja:
20.5.2005.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 2.058
*