Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Turizam i slobodno vrijeme: mogućnosti i načini provođenja

Stjepan Jagić ; Sveučilište u Zadru Odjel za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 211 Kb

str. 101-110

preuzimanja: 1.334

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 122 Kb

str. 101-102

preuzimanja: 296

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 98 Kb

str. 111-111

preuzimanja: 296

citiraj


Sažetak

U članku se analizira bit odnosa slobodnog vremena i turizma jer su oni nedjeljiva cjelina. Bez slobodnog vremena nema putovanja ni turizma. Prema mnogim definicijama turizma implicite je definirano i slobodno vrijeme jer one uvijek ističu privremeno kretanje i boravljenje izvan domicila u kojem se ostvaruju razne aktivnosti πto nisu vezane za zarađivanje, a to su zabava, rekreacija, neobvezatno učenje i druge aktivnosti slobodnog vremena. Pedagogija slobodnog vremena zainteresirana je za turizam jer je on jedan od funkcionalnih čimbenika odgoja i obrazovanja. Programi školskih izleta i ekskurzija ujedno su svojevrsni turistički programi koji imaju nezamjenjivu ulogu i mjesto u sustavu izvanškolskih odgojno-obrazovnih aktivnosti škole. Oni omogućavaju korištenje neposrednih izvora znanja koja su nužna i bitna za kvalitetan odgoj i obrazovanje. Uza sve poštovanje suvremene, visokosofisticirane nastavne tehnologije (audiosredstva i videosredstva, a napose kompjutora), njome ipak u zatvorenim prostorima nije moguće dočarati, oprimjeriti i zamijeniti bitne izvore znanja iz neposredne stvarnosti. Njima se, prije svega, stječe neposredno osobno iskustvo, tj. provjeravaju i primjenjuju informacije i znanja dobivena u školi, ponajviše iz područja prirodoslovlja, zemljopisa, povijesti, povijesti umjetnosti, jezične izobrazbe itd. Suvremeni turizam obilježavaju prvorazredni odgojno-obrazovni i interkulturalni zahtjevi i funkcije jer se od svih koji u njemu na bilo koji način aktivno sudjeluju, zahtijeva mnogo kulturne svijesti i posebnih znanja i toliko ih kulturno obogaćuje da pretpostavlja i stvara posebnu turističku kulturu koja je ujedno i kultura provođenja slobodnog vremena. Pedagoška bit i značenje turizma, jednostavno kazano, zrcali se u načelu: Putuj da bi učio — uči da bi putovao.

Ključne riječi

rad; slobodno vrijeme; turist; turizam; turistička kultura; odgoj i obrazovanje

Hrčak ID:

139346

URI

https://hrcak.srce.hr/139346

Datum izdavanja:

20.5.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.637 *