Izvorni znanstveni članak
Uloga i kompetencije školskih pedagoga
Stjepan Staničić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 856 Kb
str. 35-46
preuzimanja: 3.243
citiraj
APA 6th Edition
Staničić, S. (2005). Uloga i kompetencije školskih pedagoga. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 35-46. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139347
MLA 8th Edition
Staničić, Stjepan. "Uloga i kompetencije školskih pedagoga." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 1, 2005, str. 35-46. https://hrcak.srce.hr/index.php/139347. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Staničić, Stjepan. "Uloga i kompetencije školskih pedagoga." Pedagogijska istraživanja 2, br. 1 (2005): 35-46. https://hrcak.srce.hr/index.php/139347
Harvard
Staničić, S. (2005). 'Uloga i kompetencije školskih pedagoga', Pedagogijska istraživanja, 2(1), str. 35-46. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139347 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Staničić S. Uloga i kompetencije školskih pedagoga. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 21.11.2024.];2(1):35-46. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139347
IEEE
S. Staničić, "Uloga i kompetencije školskih pedagoga", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 1, str. 35-46, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139347. [Citirano: 21.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 122 Kb
str. 35-36
preuzimanja: 359
citiraj
APA 6th Edition
Staničić, S. (2005). Uloga i kompetencije školskih pedagoga. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 35-46. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139347
MLA 8th Edition
Staničić, Stjepan. "Uloga i kompetencije školskih pedagoga." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 1, 2005, str. 35-46. https://hrcak.srce.hr/index.php/139347. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Staničić, Stjepan. "Uloga i kompetencije školskih pedagoga." Pedagogijska istraživanja 2, br. 1 (2005): 35-46. https://hrcak.srce.hr/index.php/139347
Harvard
Staničić, S. (2005). 'Uloga i kompetencije školskih pedagoga', Pedagogijska istraživanja, 2(1), str. 35-46. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139347 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Staničić S. Uloga i kompetencije školskih pedagoga. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 21.11.2024.];2(1):35-46. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139347
IEEE
S. Staničić, "Uloga i kompetencije školskih pedagoga", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 1, str. 35-46, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139347. [Citirano: 21.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 81 Kb
str. 47-47
preuzimanja: 265
citiraj
APA 6th Edition
Staničić, S. (2005). Uloga i kompetencije školskih pedagoga. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 35-46. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139347
MLA 8th Edition
Staničić, Stjepan. "Uloga i kompetencije školskih pedagoga." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 1, 2005, str. 35-46. https://hrcak.srce.hr/index.php/139347. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Staničić, Stjepan. "Uloga i kompetencije školskih pedagoga." Pedagogijska istraživanja 2, br. 1 (2005): 35-46. https://hrcak.srce.hr/index.php/139347
Harvard
Staničić, S. (2005). 'Uloga i kompetencije školskih pedagoga', Pedagogijska istraživanja, 2(1), str. 35-46. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139347 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Staničić S. Uloga i kompetencije školskih pedagoga. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 21.11.2024.];2(1):35-46. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139347
IEEE
S. Staničić, "Uloga i kompetencije školskih pedagoga", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 1, str. 35-46, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139347. [Citirano: 21.11.2024.]
Sažetak
U ovom je prilogu opisan razvojni put školskog pedagoga u našem školstvu, sistematiziran kao niz etapa s karakterističnim obilježjima. Slijedi analiza shvaćanja njegove uloge na tom razvojnom putu dugom pet desetljeća — od pomoćnika školske administracije, preko inicijatora pozitivnih promjena, nukleusa internog razvoja, do bezuvjetnog stručnog resursa suvremene škole u situaciji njezine sve veće autonomije. Promjena shvaćanja uloge školskog pedagoga podrazumijeva i odgovarajuće kompetencije za optimalno ostvarivanje te uloge. Pod kompetencijama se misli na odlike, znanja i kvalifikacije potrebne školskom pedagogu da bi uspješno vodio prema ostvarenju stručno-pedagoških ciljeva škole i unapređivanju kvalitete pedagoškog procesa u njoj. Konstruiran je hipotetski model koji čini pet kompetencija školskog pedagoga: osobna, stručna, razvojna, socijalna i akcijska. Svaku od tih kompetencija čini pet odrednica. Rezultati empirijskog istraživanja poželjnih kompetencija portretiraju školskog pedagoga kao stručnjaka koji dobro poznaje didaktički aspekt odgojno-obrazovnog procesa, zna potaknuti suradnike na kvalitetniji doprinos, uspješno uvodi inovacije u pedagoški rad škole, održava dobre međuljudske odnose, iskren je, otvoren, uviđavan i spreman dati stručni savjet. Uvid u poželjne kompetencije upućuje na potrebu stalne i sustavne brige za njihovo unapređivanje. Doprinos je moguće ostvariti u dodiplomskom i poslijediplomskom obrazovanju školskih pedagoga, kao i u području njihova profesionalnog razvoja.
Ključne riječi
školski pedagog; uloga školskog pedagoga; kompetencije školskog pedagoga; razvojna pedagoška djelatnost; stručni suradnici u školi
Hrčak ID:
139347
URI
https://hrcak.srce.hr/139347
Datum izdavanja:
20.5.2005.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 9.253
*