Izvorni znanstveni članak
Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj
Antun Mijatović
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Ante Žužuč
; Školska knjiga
Puni tekst: engleski pdf 83 Kb
str. 42-42
preuzimanja: 311
citiraj
APA 6th Edition
Mijatović, A. i Žužuč, A. (2004). Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj. Pedagogijska istraživanja, 1 (1), 41-64. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139364
MLA 8th Edition
Mijatović, Antun i Ante Žužuč. "Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj." Pedagogijska istraživanja, vol. 1, br. 1, 2004, str. 41-64. https://hrcak.srce.hr/index.php/139364. Citirano 27.11.2024.
Chicago 17th Edition
Mijatović, Antun i Ante Žužuč. "Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj." Pedagogijska istraživanja 1, br. 1 (2004): 41-64. https://hrcak.srce.hr/index.php/139364
Harvard
Mijatović, A., i Žužuč, A. (2004). 'Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj', Pedagogijska istraživanja, 1(1), str. 41-64. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139364 (Datum pristupa: 27.11.2024.)
Vancouver
Mijatović A, Žužuč A. Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2004 [pristupljeno 27.11.2024.];1(1):41-64. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139364
IEEE
A. Mijatović i A. Žužuč, "Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj", Pedagogijska istraživanja, vol.1, br. 1, str. 41-64, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139364. [Citirano: 27.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 65 Kb
str. 65-65
preuzimanja: 290
citiraj
APA 6th Edition
Mijatović, A. i Žužuč, A. (2004). Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj. Pedagogijska istraživanja, 1 (1), 41-64. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139364
MLA 8th Edition
Mijatović, Antun i Ante Žužuč. "Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj." Pedagogijska istraživanja, vol. 1, br. 1, 2004, str. 41-64. https://hrcak.srce.hr/index.php/139364. Citirano 27.11.2024.
Chicago 17th Edition
Mijatović, Antun i Ante Žužuč. "Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj." Pedagogijska istraživanja 1, br. 1 (2004): 41-64. https://hrcak.srce.hr/index.php/139364
Harvard
Mijatović, A., i Žužuč, A. (2004). 'Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj', Pedagogijska istraživanja, 1(1), str. 41-64. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139364 (Datum pristupa: 27.11.2024.)
Vancouver
Mijatović A, Žužuč A. Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2004 [pristupljeno 27.11.2024.];1(1):41-64. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139364
IEEE
A. Mijatović i A. Žužuč, "Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj", Pedagogijska istraživanja, vol.1, br. 1, str. 41-64, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139364. [Citirano: 27.11.2024.]
Puni tekst: hrvatski pdf 588 Kb
str. 41-64
preuzimanja: 397
citiraj
APA 6th Edition
Mijatović, A. i Žužuč, A. (2004). Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj. Pedagogijska istraživanja, 1 (1), 41-64. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139364
MLA 8th Edition
Mijatović, Antun i Ante Žužuč. "Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj." Pedagogijska istraživanja, vol. 1, br. 1, 2004, str. 41-64. https://hrcak.srce.hr/index.php/139364. Citirano 27.11.2024.
Chicago 17th Edition
Mijatović, Antun i Ante Žužuč. "Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj." Pedagogijska istraživanja 1, br. 1 (2004): 41-64. https://hrcak.srce.hr/index.php/139364
Harvard
Mijatović, A., i Žužuč, A. (2004). 'Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj', Pedagogijska istraživanja, 1(1), str. 41-64. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139364 (Datum pristupa: 27.11.2024.)
Vancouver
Mijatović A, Žužuč A. Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2004 [pristupljeno 27.11.2024.];1(1):41-64. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139364
IEEE
A. Mijatović i A. Žužuč, "Prilog određenju dimenzionalnih značajki kulturnog identiteta srednjoškolske mladeži u Hrvatskoj", Pedagogijska istraživanja, vol.1, br. 1, str. 41-64, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139364. [Citirano: 27.11.2024.]
Sažetak
Kultura je nesumnjivo prazadaća obrazovanja (Konfucije), najstarije i klasično pitanje svake osmišljene djelatnosti koju nazivamo školovanje. Zbog brojnih okolnosti i vidljivih razloga, kultura je na putu da ostane marginalno zastupljena po važnosti u odnosu na druge funkcije i zadaće koje se postavljaju pred suvremenu školu. Osobita opasnost prijeti ako se kultura pojednostavljuje na neke manifestacijske i tehničke forme koje u osnovi ne predstavljaju temeljne dimenzije konkretne etničke kulture i njezina pripadajućeg identiteta. Ta opasnost uočena je tijekom posljednjeg desetljeća u svim sustavima koji jače naglašavaju kompetitivnu ulogu škole, te inzistiraju na visokoj kvaliteti znanja koja je definirana višestruko problematično. Osim kritičkog pristupa takvoj realnosti na koju su upozorili mnogi znanstvenici i nekoliko materijala UNESCO-a, autori ističu potrebu i mogućnost da se u sklopu aktualnih promjena u hrvatskom školstvu pitanje kulture primjereno istraži i riješi. Jedan od mogućih putova, između brojnih i raznovrsnih, za primjereno rješavanje pitanja kulture u suvremenoj školi jest preciznije i pouzdanije definiranje brojnih pitanja koja su izravno ili neizravno povezana s identitetom. Kulturni identitet se danas brže nego ikad prije mijenja (globalizacija, homogenizacija, unifikacija, kulturni relativizam i sl.), pa se izvedenice tog identiteta kao što su kulturni profil, kulturne dimenzije, kulturne značajke (ontokultura, filokultura) i neizostavno kultura znanja, kao nova odrednica informatičkog društva, stalno i nepredvidivo mijenjaju. Temeljni problem ovog istraživanja svodi se na identifikaciju nekih odrednica koje upućuju na mogući smjer djelovanja škole sa svrhom ostvarivanja poželjnih svojstava kulture pojedinca i zajednice.
Ključne riječi
kultura znanja; kultura; obrazovanje; kulturni identitet; promjene u školstvu i promjene kulturnih značajki; kulturne dimenzije
Hrčak ID:
139364
URI
https://hrcak.srce.hr/139364
Datum izdavanja:
19.5.2004.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 2.172
*