Izvorni znanstveni članak
Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi
Milan Matijević
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Puni tekst: hrvatski pdf 1.433 Kb
str. 59-74
preuzimanja: 2.676
citiraj
APA 6th Edition
Matijević, M. (2014). Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 59-74. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139573
MLA 8th Edition
Matijević, Milan. "Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 59-74. https://hrcak.srce.hr/index.php/139573. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Matijević, Milan. "Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 59-74. https://hrcak.srce.hr/index.php/139573
Harvard
Matijević, M. (2014). 'Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 59-74. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139573 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Matijević M. Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 04.12.2024.];11(1):59-74. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139573
IEEE
M. Matijević, "Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 59-74, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139573. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 126 Kb
str. 75-75
preuzimanja: 302
citiraj
APA 6th Edition
Matijević, M. (2014). Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 59-74. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139573
MLA 8th Edition
Matijević, Milan. "Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 59-74. https://hrcak.srce.hr/index.php/139573. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Matijević, Milan. "Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 59-74. https://hrcak.srce.hr/index.php/139573
Harvard
Matijević, M. (2014). 'Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 59-74. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139573 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Matijević M. Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 04.12.2024.];11(1):59-74. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139573
IEEE
M. Matijević, "Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 59-74, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139573. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 108 Kb
str. 76-76
preuzimanja: 259
citiraj
APA 6th Edition
Matijević, M. (2014). Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 59-74. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139573
MLA 8th Edition
Matijević, Milan. "Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 59-74. https://hrcak.srce.hr/index.php/139573. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Matijević, Milan. "Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 59-74. https://hrcak.srce.hr/index.php/139573
Harvard
Matijević, M. (2014). 'Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 59-74. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139573 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Matijević M. Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 04.12.2024.];11(1):59-74. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139573
IEEE
M. Matijević, "Učitelji, nastavnici i pedagozi između ciljeva i evaluacije u nastavi", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 59-74, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139573. [Citirano: 04.12.2024.]
Sažetak
U ovom radu prezentirana je kritika didaktike nastave usmjerene prema učitelju i nastavnom programu odnosno kritika tradicionalne didaktike koja i danas još uvijek dominira u učionicama osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. I osim spoznaja konstruktivističke i kurikulumske didaktike te teorija učenja Benjamina Blooma, Roberta Gagnéa, Edgara Dalea, Célestina Freineta i Marije Montessori hrvatskim učiteljima je još uvijek važno pitanje realizacije programa, a ne ishodi učenja i odgoja. Radi provjere nekih hipoteza upitnikom je ispitana procjena didaktičkih scenarija i zadovoljstva nastavom na uzorku učenika trećih razreda srednjih škola (N=409) iz pet hrvatskih gradova. Većina učenika procjenjuje da na nastavi nisu dovoljno aktivni te da im na nastavi nije dovoljno zanimljivo. Također, oni procjenjuju da nema dovoljno didaktičkih situacija u kojima se razgovara, sudjeluje u nastavnim projektima ili rješavaju problemi. Najveći dio nastavnih epizoda odvija se u učionicama u kojima je petnaest stolova i trideset stolica raspoređeno u tri kolone koje su okrenute prema prednjem zidu i ploči ispred koje nastavnici imaju svoje monologe i prezentacije. Nakon analize učeničkih procjena te objašnjenja fotografija koje su snimljene u učionicama hrvatskih škola autor predlaže neke ideje za unutarnju reformu nastave te za bogatiju ponudu didaktičkih scenarija koji bi mogli zadovoljiti razvojne potrebe učenika - pripadnika net generacije.
Ključne riječi
osnovna škola; srednja škola; net generacije; nastava usmjerena prema učeniku; nastavni kurikulum
Hrčak ID:
139573
URI
https://hrcak.srce.hr/139573
Datum izdavanja:
21.5.2014.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 5.957
*