Skip to the main content

Preliminary communication

ANALIZA FAKTORA KOJI UTJEČU NA KREIRANJE DODATNE VRIJEDNOSTI KAO POKAZATELJA UČINKOVITOSTI POSLOVANJA TRGOVINE U SRBIJI

Radojko Lukić orcid id orcid.org/0000-0001-6529-0297 ; Department of accounting and business finance Faculty of economics, University of Belgrade, Serbia


Full text: croatian pdf 403 Kb

page 103-128

downloads: 1.668

cite


Abstract

U posljednje vrijeme sve se više, kako u teoriji, tako i u praksi, zbog ekonomskog značaja proučava globalni lanac vrijednosti. U kontekstu toga analizira se i dodatna vrijednost koja nastaje kroz cijeli lanac vrijednosti. Koncept dodatne vrijednosti se također - teorijsko-kritički – analizira, ne samo na globalnoj razini, već i na nacionalnoj i na razini poduzeća. S obzirom na to, u ovom radu se
komparativno analiziraju efekti učinkovite primjene koncepta dodatne vrijednosti u trgovini Europske unije posebno, Srbije. U sklopu toga sagledava se dinamika veličine, strukture i odrednice dodatne vrijednosti u trgovini Srbije. Provedeno istraživanje, na primjeru originalne službene statistike dodatne vrijednosti trgovine Srbije, pokazalo je da je ona u pogledu veličine, isto kao i u Europskoj uniji, vrlo značajna ekonomska kategorija i da predstavlja značajan izvor sredstava za unapređenje učinkovitosti upravljanja poslovanjem, ljudskim resursima, rastom i razvojem trgovine Srbije.

Keywords

globalni lanac vrijednosti; veličina i struktura dodatne vrijednosti; odrednice; dodatna vrijednost po zaposlenom; inovacije i elektronička trgovine

Hrčak ID:

140284

URI

https://hrcak.srce.hr/140284

Publication date:

30.6.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 2.766 *