Skip to the main content

Review article

EUROPSKA MEDIJSKA INDUSTRIJA I GLOBALNI TRENDOVI RAZVOJA

Joško Lozić orcid id orcid.org/0000-0003-2742-0171 ; Sveučilišni odjel za stručne studije, Nastavni centar Zagreb, Sveučilište u Splitu


Full text: croatian pdf 698 Kb

page 217-243

downloads: 1.590

cite


Abstract

Svakodnevno smo okruženi medijima koji su postali nezaobilazni dio svakog suvremenog okruženja. Bilo da slušamo prvu jutarnju prognozu vremena, tražimo vijesti, čitamo novine, odlazimo u kino ili se zabavljamo igranjem na različitim oblicima konzola, stalno smo izloženi utjecaju masovnih medija te smo dio cjelovitog medijskog tržišta. Suvremena medijska industrija nastala je krajem moderne, sredinom dvadesetoga stoljeća, ali je već u prvom kvartalu 21. stoljeća poprimila karakteristike zrele industrije. Svrha ovog rada je analizirati i usporediti podatke koji referiraju na europsku medijsku industriju. Predmet definiranja i analize su podaci koji su prikupljeni iz službenih tijela europskih država zaduženih za prikupljanje, obradu i objavljivanje potrebnih informacija o medijskoj industriji na njihovom području. U radu se europska medijska industrija analizira kroz kontekst globalne medijske industrije i trendove koji se pojavljuju na globalnom tržištu. Istovremeno, europska medijska industrija se analizira kroz temeljne kategorije medijske industrije i odnose unutar medijskih tržišta pojedinih europskih država. Osnovne kategorije od kojih se sastoji medijska industrija, čime ujedno određujemo i metodologiju istraživanja i tumačenje rezultata istraživanja, definiramo kao televiziju i sve vezano uz televiziju (broadcasting), izdavaštvo, film i zabavu, te oglašavanje

Keywords

medijska industrija; globalno medijsko tržište; kategorije medijske industrije; televizija (broadcasting); nakladništvo; film i zabava; oglašavanje

Hrčak ID:

140301

URI

https://hrcak.srce.hr/140301

Publication date:

30.6.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 3.336 *