Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v17i2.1796

Mišljenje učitelja o metodičkim aspektima uvođenja standardnih školskih pisama u početno čitanje i pisanje na hrvatskome jeziku

Martina Kolar Billege ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 517 Kb

str. 411-452

preuzimanja: 421

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 517 Kb

str. 411-452

preuzimanja: 631

citiraj


Sažetak

Standardna školska pisma namijenjena su poučavanju početnoga čitanja i pisanja na hrvatskome jeziku. Rezultat su znanstvenoga projekta i uvrštena su u Hrvatski pravopis (2013). Implementirana su u nastavu prvih razreda osnovne škole od šk. god. 2014./2015. U radu prikazujemo sadržaj početnoga čitanja i pisanja u okviru nastavnoga predmeta Hrvatski jezik te ispitujemo mišljenje učitelja i drugih odgojno-obrazovnih djelatnika o važnosti implementacije standardnih školskih pisama kao elementa jezičnoga identiteta, o usklađenosti školskoga pisma s razvojnim osobinama učenika te o zadržavanju prepoznatljivosti slova u rukopisnom pisanju na temelju poučavanja standardnih školskih pisama. Prikazujemo mišljenje ispitanika o važnosti elemenata potrebnih za metodičko strukturiranje nastave početnoga čitanja i pisanja, o potrebi vrednovanja čitkosti rukopisnoga pisma te o potrebi edukacije učitelja za pisanje standardnim školskim pismima. Ispitanici u istraživanju smatraju standard pisama za početno čitanje i pisanje važnim indikatorom jezičnoga identiteta te prepoznaju važnost elemenata potrebnih za metodičko strukturiranje nastave početnoga čitanja i pisanja. Također smatraju potrebnim vrednovati čitkost rukopisa te educirati učitelje za pisanje tim pismima.

Ključne riječi

hrvatski jezik; metodika početnoga čitanja i pisanja; standardna školska pisma

Hrčak ID:

141192

URI

https://hrcak.srce.hr/141192

Datum izdavanja:

29.6.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.421 *