Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

UTJECAJ NOVIH KOMUNIKACIJSKO INFORMACIJSKIH TEHNOLOGIJA NA PONAŠANJE POTROŠAČA U KUPOVINI PREHRAMBENIH PROIZVODA

Sanja Knežević ; Veleučilište u Slavonskom Brodu
Nikolina Bilić ; Veleučilište u Slavonskom Brodu
Tanja Petrović ; Veleučilište u Slavonskom Brodu


Puni tekst: hrvatski pdf 207 Kb

str. 85-97

preuzimanja: 2.689

citiraj


Sažetak

Jedna od najvažnijih tehnologija današnjice je informacijsko komunikacijska tehnologija, koja se primjenjuje u svim područjima života i njen nezaustavljiv razvoj svakim danom postaje sve veći. Informacijsko komunikacijska tehnologija temelj je ekonomije i društva 21. Stoljeća, te će zasigurno obilježiti i razdoblje u budućnosti. Današnji užurbani način života i manjak slobodnog vremena, odlazak u kupnju učinili su stresnim i napornim. Upravo iz tog razloga sve više ljudi se okreće Internet kupovini koja je danas i najbrži i najjeftiniji način kupovine nekog proizvoda. Ponašanje potrošača predstavlja proces pribavljanja i konzumiranja proizvoda i usluga. Na ponašanje potrošača danas utječu različiti čimbenici, a sam razvoj komunikacijsko informacijsko tehnologije uvelike je utjecalo na potrošače 21. stoljeća. Poseban značaj novih komunikacijskih i informacijskih
tehnologija ima Internet, tj. Internet trgovina. Internet trgovina sve više potiskuje tradicionalni način trgovanja, jer pruža drugačije i nove poslovne prilike. Takva nova Internet trgovina u posljednje
je vrijeme sve prisutnija i među građanima Republike Hrvatske.
U radu je prikazana uloga i utjecaj novih komunikacijsko informacijskih tehnologija na ponašanje potrošača u kupovini prehrambenih proizvoda u maloprodaji. Istraživanje je provedeno pomoću anonimne ankete koju je popunilo 100 ispitanika različitih godina koji dolaze iz nekoliko županija Republike Hrvatske. Anketa je rađena i provedena s ciljem prikupljanja podataka o navikama i željama potrošača po pitanju prehrambenih proizvoda i njihovog naručivanja, odnosno kupnje preko
Interneta.

Ključne riječi

komunikacijsko informacijska tehnologija; marketing hrane; prehrambeni proizvodi

Hrčak ID:

142274

URI

https://hrcak.srce.hr/142274

Datum izdavanja:

23.7.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.557 *