Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1529

Učitelji stranih jezika i interkulturalna dimenzija u osnovnoškolskom obrazovanju

Olinka Breka ; Faculty of Mechanical Engineering and Naval Architecture, University of Zagreb
Ana Petravić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 254 Kb

str. 27-41

preuzimanja: 1.121

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 254 Kb

str. 27-41

preuzimanja: 734

citiraj


Sažetak

U radu se prikazuju rezultati istraživanja predodžbi osnovnoškolskih učitelja engleskog jezika s obzirom na ciljeve učenja i poučavanja stranih jezika, ciljeve nastave stranih jezika u segmentu kulture i civilizacije, na mogućnosti razvoja interkulturalne kompetencije u nastavi stranih jezika, kao i s obzirom na vlastitu nastavnu praksu poučavanja kulturne dimenzije. Istraživanjem se željelo ustanoviti u kojoj mjeri učitelji odgovaraju recentnoj konceptualizaciji profila „učitelja stranog jezika i interkulturalne kompetencije“. Rezultati potvrđuju pozitivan odnos učitelja prema razvoju interkulturalne kompetencije, no istodobno pokazuju određenu inkonzistenciju između učiteljske kognicije i uvjerenja s jedne i samopercepcije nastavne prakse s druge strane. Polazeći od tih rezultata, izvode se implikacije za daljnja istraživanja u području učiteljskih kompetencija za razvoj interkulturalne kompetencije u nastavi stranih jezika i za inicijalno obrazovanje učitelja stranih jezika i njihov profesionalni razvoj.

Ključne riječi

interkulturalna kompetencija; nastava stranih jezika; profil učitelja stranog jezika i interkulturalne kompetencije; razvoj interkulturalne kompetencije u nastavi stranih jezika

Hrčak ID:

143230

URI

https://hrcak.srce.hr/143230

Datum izdavanja:

28.5.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.951 *