Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Interkulturalna kompetentnost pedagoga u odgoju i obrazovanju za interkulturalne odnose

Vesna Bedeković ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici, Virovitica, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 974 Kb

str. 7-24

preuzimanja: 1.821

citiraj


Sažetak

Uloga pedagoga u interkulturalnom odgoju i obrazovanju ogleda se u osnaživanju pedagoškog djelovanja koje će omogućiti dosljednu provedbu interkulturalnih načela u neposrednoj praksi. Empirijsko istraživanje provedeno među studentima prijediplomskog, diplomskog i poslijediplomskog doktorskog studija pedagogije na sveučilištima u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Češkoj i Slovačkoj imalo je za cilj ispitati učinak sociokulturnih čimbenika na percepciju poželjnih interkulturalnih kompetencija za rad u kulturno-pluralnim razredima. Rezultati istraživanja pokazali su značajan učinak sociokulturnih čimbenika na percepciju interkulturalnih kompetencija, a njihova se percepcija kreće u rasponu od sposobnosti razumijevanja ključnih pojmova u području
interkulturalizma i otvorenosti za različite kulture, preko komunikacijskih vještina, vještina nenasilnog rješavanja sukoba i kritičkog pristupa zbivanjima u društvu, do sposobnosti sagledavanja problema iz perspektive kulturno različitih učenika. Provedeno istraživanje čini moguću osnovu za promišljanje pristupa oblikovanju
škole otvorene prema različitostima.

Ključne riječi

interkulturalna kompetencija; interkulturalna osjetljivost; interkulturalni identitet; interkulturalni odgoj i obrazovanje; kulturno-pluralna perspektiva

Hrčak ID:

143875

URI

https://hrcak.srce.hr/143875

Datum izdavanja:

17.7.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.592 *