Izvorni znanstveni članak
Interkulturalna kompetentnost pedagoga u odgoju i obrazovanju za interkulturalne odnose
Vesna Bedeković
; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici, Virovitica, Hrvatska
Sažetak
Uloga pedagoga u interkulturalnom odgoju i obrazovanju ogleda se u osnaživanju pedagoškog djelovanja koje će omogućiti dosljednu provedbu interkulturalnih načela u neposrednoj praksi. Empirijsko istraživanje provedeno među studentima prijediplomskog, diplomskog i poslijediplomskog doktorskog studija pedagogije na sveučilištima u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Češkoj i Slovačkoj imalo je za cilj ispitati učinak sociokulturnih čimbenika na percepciju poželjnih interkulturalnih kompetencija za rad u kulturno-pluralnim razredima. Rezultati istraživanja pokazali su značajan učinak sociokulturnih čimbenika na percepciju interkulturalnih kompetencija, a njihova se percepcija kreće u rasponu od sposobnosti razumijevanja ključnih pojmova u području
interkulturalizma i otvorenosti za različite kulture, preko komunikacijskih vještina, vještina nenasilnog rješavanja sukoba i kritičkog pristupa zbivanjima u društvu, do sposobnosti sagledavanja problema iz perspektive kulturno različitih učenika. Provedeno istraživanje čini moguću osnovu za promišljanje pristupa oblikovanju
škole otvorene prema različitostima.
Ključne riječi
interkulturalna kompetencija; interkulturalna osjetljivost; interkulturalni identitet; interkulturalni odgoj i obrazovanje; kulturno-pluralna perspektiva
Hrčak ID:
143875
URI
Datum izdavanja:
17.7.2015.
Posjeta: 3.539 *